نیوز سیتی!
10 تیر 1402 - 13:06

افزایش تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی با شروع فصل تابستان

خرم‌آباد - فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی لرستان از افزایش میزان تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی با شروع فصل تابستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ مسلم مویدی امروز شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به مشکل کمبود نیروی انسانی در امور اراضی شهرستان‌ها و افزایش میزان تغییر کاربری غیرمجاز با شروع فصل تابستان، اظهار داشت: بهترین گزینه و راهکار برای پایش اراضی و مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز استفاده از ظرفیت دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها است.

وی گفت: دهیاران به‌عنوان بازوهای اجرایی در مناطق روستایی می‌توانند نقش بسزایی در پیشگیری از تغییر کاربری غیرمجاز و هم‌افزایی با کارکنان امور اراضی شهرستان ایفا کنند.

فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی لرستان با بیان اینکه مشارکت‌های مردمی و دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها در ایجاد امنیت نقش بازدارنده دارد و یکی از اولویت‌های اصلی و کاری این یگان را سهیم کردن مردم و نقش‌آفرینی آنها در ارسال خبر و ایجاد فرهنگ حفاظت از اراضی کشاورزی و باغی از طریق سامانه ارتباط مردمی (۱۳۱) سازمان امور اراضی کشور دانست.

سرهنگ مویدی، تعامل با دهیاران، شورای اسلامی روستاها و برگزاری جلسات در زمینه آشنایی هر چه بیشتر با قوانین و مقررات حفظ کاربری اراضی باهدف توجیه بهره‌برداران و یاری آنها در به‌حداقل‌رساندن ساخت‌وسازهای غیرمجاز در اطراف و حاشیه روستاها را از دیگر برنامه‌های مؤثر در این زمینه اعلام کرد.

وی عنوان کرد: ایجاد تعامل و همکاری تنگاتنگ فرماندهی یگان حفاظت امور اراضی کشاورزی با فرماندهی یگان‌های حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، محیط‌زیست، راه و شهرسازی از دیگر راهکارها در جهت جلوگیری از تغییر غیرمجاز کاربری اراضی کشاورزی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1321583

مهمترین اخبار ایران و جهان: