نیوز سیتی!
20 تیر 1402 - 15:29

شمیم خوش آسودگی بر پریشان‌احوالی خسته‌دلان

در کوچه پس‌کوچه‌های روستاهای محروم داراب، هر جا نامی از آنها به میان بیاید، دعای خیر هم پشت سرش زمزمه می‌شود. آنها آمده‌اند بر زخم‌ها مرهم شوند و شمیم خوش آسودگی بر پریشان‌احوالی خسته‌دلان باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از داراب، انعکاس همت و غیرت‌شان، کوچه پس کوچه‌های روستاهای محروم داراب را پر کرده است. دستانشان پر از سخاوت و برکت و نگاهشان آکنده از مهری بی‌دریغ است.

اخلاص و درستی را چاشنی کار کردند تا به محرومان و درماندگان، توان باز ایستادن ببخشند. گاه سربزنگاه سر می‌رسند تا سرنوشت یک خانواده را تغییر دهند.  

گروه انقلابیون، متشکل از دانشجویانی هستند که هم‌پیمان شده‌اند تا مرهم دردهای محرومان و تیمارگر زخمهای دل‌شکستگان باشند.

در کوچه پس‌کوچه‌های روستاهای محروم، هر جا نامی از آنها به میان بیاید، دعای خیر هم پشت سرش زمزمه می‌شود.

 آثار اقدامات جهادی گروه انقلابیون هویدا است و به تازگی در دو روستای پیرمراد و فتح‌آباد، چاره‌ساز محرومان شده، لبخندی بر لب نشانده و مسیرهای دشوار را هموار نمودند.

اینجا میدان عمل است و تا پای به میدان نگذاری، دلبستگی‌های عارفانه و عاشقانه جهادگران این میدان را درک نخواهی کرد.

شاید زمانی که این گروه‌های جهادی شکل گرفت، مردم چندان شناختی از آنها نداشتند اما در حال حاضر فعالیت گروه‌های جهادی به‌قدری گسترش پیدا کرده که به محروم‌ترین و دورترین نقاط کشور نیز برای خدمت‌رسانی می‌روند.

امسال هم دانشجویان جهادگر تشکل دانشجویی گام دومی‌ها، در راستای خدمات‌رسانی به مناطق محروم در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، پزشکی ، دامپزشکی، آموزشی و ... به فعالیت در مناطق محروم پرداختند، دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی داراب یکی از این گروه‌ها بود که در روستاهای فتح آباد و پیرمراد، به خدمت‌رسانی پرداخت.

کار جهادی، دل دریایی می‌خواهد و اراده‌ای راسخ و گام‌های استوار. جهادگری دلدادگی می‌خواهد و آنجا که دل به مسیر سپردی و راهی شدی، با مردم یکی می‌شوی و یکسان قدم برمی‌داری. 

آنجا همه طبقات برایت یکسان می‌شوند و در نهایت تقوا نیز در سبد جهاد، خود را جلوه‌گر می‌کند چرا که معیار محک افراد، چیزی فراتر از ظواهر مقبول عقل متعارف است.

دغدغه‌ای مقدس که دانشجویان را گرد هم جمع کرد

مدیر گروه جهادی انقلابیون در گفتگو با خبرنگار فارس در داراب، ضمن اشاره به اینکه هفت سال است که در این گروه جهادی مشغول به خدمت است، ادامه داد: از زمانی که وارد مسیر جهادی شدم، دغدغه محرومیت زدایی را داشتم و اگرچه قبلاً فردی کار می‌کردم اما امروز شبکه ای از بچه‌های دانشجو شکل گرفته که از ادوار مختلف دور هم جمع شده‌ایم.

محمدرضا غلامی ادامه داد: جوانانی که دغدغه‌های فرهنگی و تشکیلاتی دارند و آنقدر این مسیر مؤثر بوده که امروز تبدیل به گروه بزرگ جهادی شده‌ایم و در این بین اصلاً فرد مطرح نیست.

وی تصریح کرد: دانشجویان جهادگر دارابی خدمت خالصانه خود را فریاد نمی‌زنند، آنها به دنبال تشویق و تأیید هم نیستند بلکه در میدان عمل، عاشقانه انسانیت را معنا می‌کنند و همواره پای کار محرومیت‌زدایی هستند.

غلامی با اشاره به فعالیت انجام شده به پاسداشت عید غدیر گفت: تصمیم گرفته شد به مناسبت عید غدیر خم، در راستای امیدآفرینی  و محرومیت زدایی اردوی جهادی برگزار شود که در ارزیابی انجام شده، روستاهای فتح آباد و پیرمراد انتخاب شد.

این فعال دانشجویی گفت: خدمات جهادی دانشجویان پر از تنوع شد; از برنامه‌های فرهنگی و تربیتی گرفته تا خدمات پزشکی و دامپزشکی.

عاقبت‌ به خیری; دعایی کیمیا

وی با بیان اینکه حضور دانشجویان و ارتباط با اهالی روستا آن قدر دلنشین‌بود که انرژی کار را مضاعف می کرد، از پزشکانی گفت که مجاهدانه از حضور در اردوی جهادی استقبال می کنند و با شوق به ویزیت اهالی روستا می پردازند، با صبر و تحمل مراجعین را معاینه می کنند.

غلامی اضافه کرد: خدمت رسانی به آن پیرزن و پیرمرد نیازمند که به گفته خودشان، بالاخره توانسته بودند بعد از ماه ها جهت ویزیت به دکتر مراجعه کنند و با صدای بلند برای عاقبت به خیری برای جهادگران دعا می‌کردند، خستگی را از تن می برد.

برقراری پیوند میان کودکان و مسجد

غلامی به کودکانی اشاره می‌کند که گروه به گروه در مسجد مشغول بودند. یکی در حال آموزش قرآن، گروهی دیگر در حال تمرین مسائل ریاضی و گروهی بازی های مختلف داشتند  و ذوق زده از برنامه هایی که جهادگران برایشان برگزار می‌کردند.

معاینه ۲ هزار راس دام توسط دامپزشکان جهادگر

دبیر تشکل دانشجویی گام دوم انقلاب اظهار داشت: عده ای دیگر از جهادگران در گرمای طاقت فرسای تابستان داراب ، زیر آفتاب مشغول خدمت رسانی در زمینه دامپزشکی هستند که یکی از سخت‌ترین قسمت های اردوی جهادی محسوب می شود.

وی ادامه داد: جایی که حضور در محل نگهداری دام ، خود بر گرمای آفتاب شدت می دهد  اما امروز آن دانشجویی که نمی‌گذاشت خاک بر روی لباسش بنشیند، در حال معاینه دام های روستایان است و طی دو روز به بیش از ۲ هزار راس دام و بیش از ۸ هزار مترمربع جایگاه نگهداری دام ارائه خدمات می‌کند.

غلامی گفت: همه در حال تلاش هستند تا با خدمت رسانی بتوانند بذر امید در دل  مردم بکارند و در آن عید بزرگ، باعث شادی مردم شوند.

اردوی جهادی، چشم مسئولان را به سوی محرومیت‌ها باز می‌کند

وی خاطرنشان کرد: جهادگران اردو را با تجدید عهد و میثاق با شهدا به پایان رساندند، عهدی که هیچ وقت از کنار محرومیت به سادگی نگذرند و در هر مسئولیت و جایگاهی، نسبت به مناطق محروم بی تفاوت نباشند‌.

 مدیر گروه جهادی انقلابیون بیان کرد: کار جهادی و فعالیت در روستاها و مناطق محروم، آثار و برکات فراوانی دارد که از جهات فردی و اجتماعی پراهمیت است.

غلامی افزود: کار جهادی در وهله اول روحیه خودبرتربینی را می‌کاهد، به تعبیری وقتی کار برای خدا باشد و انسان آن را وظیفه خود بداند، می‌تواند بر وسوسه‌های دنیای مادی غلبه کند و این خطر بزرگ که خود را محور همه چیز می‌داند، از او دور می‌شود.

وی تصریح کرد: از مهم‌ترین اثرات برپایی این اردوها، آشنایی مسئولین با کم‌کاری‌های موجود است، چرا که اردوی جهادی قشر جوان و دانشجو را با مشکلاتی که همواره از چشم مسئولین دور بوده، آشنا می‌کند.

گزارش از : سمیه انصاری‌فرد

پایان پیام/ س

منبع: فارس
شناسه خبر: 1349639

مهمترین اخبار ایران و جهان: