نیوز سیتی!
08 تیر 1402 - 13:44

سفر وزیر دفاع آلمان به آمریکا با محوریت تداوم حمایت‌ها از اوکراین

وزیر دفاع آلمان در سفری به واشنگتن و دیدار با همتای آمریکایی خود کشورش را حامی قدرتمند اوکراین در جنگ با روسیه دانست و بر لزوم تداوم حمایت‌ها از این کشور تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس شاو"، بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان در جریان سفر به واشنگتن با لوید آستین، همتای آمریکایی خود دیدار و گفتگو کرد.

وی در جریان این سفر گفت: شما به خوبی می‌دانید که ما چقدر بزرگ هستیم و اکنون دومین حامی بزرگ اوکراین هستیم. شما ما را در نقش مهمی می بینید.

آستین در جریان دیدار رسمی افتتاحیه از نقش آلمان در کمک به اوکراین تمجید کرده و گفت: در حالی که روسیه به جنگ بی رحمانه خود ادامه می دهد، من از هر کاری که آلمان برای حمایت از اوکراین انجام داده است سپاسگزارم. وزیر دفاع ایالات متحده گفت که حمایت امنیتی دولت فدرال و کمک به آموزش پرسنل دفاعی اوکراین بسیار ارزشمند است.

پیستوریوس هم اعلام کرد که دولت فدرال آلمان در نظر دارد به مشارکت در این زمینه ادامه دهد. پیستوریوس گفت: تا پایان سال جاری ما 10000 سرباز اوکراینی را آموزش خواهیم داد. تا آنجا که من می دانم، هیچ کس بیشتر در این زمینه مشارکت نداشته است. در هر صورت ما جزو کسانی هستیم که بیشترین کار را انجام می دهیم. تلاش ها برای بقای اوکراین، به ویژه در شرایط فعلی، حیاتی است.

علاوه بر موضوع اوکراین، وزرای دفاع این کشورها همچنین در مورد وضعیت متشنج با چین در منطقه هند و اقیانوس آرام و نشست سران ناتو در چند هفته دیگر گفتگو کردند. قیام گروه واگنر در روسیه نیز از موضوعاتی بود که این دو مقام غربی به آن پرداختند.

پیستوریوس گفت: من فکر می کنم لازم نیست یک متخصص روسیه باشید تا متوجه شوید که وضعیتی که می تواند در این مدت کوتاه تا این حد پیش برود این یک سیگنال واضح است که چیزی در آنجا اشتباه جریان دارد یا شکاف هایی وجود دارد. پیستوریوس در مورد قیام گروه مزدور واگنر و رهبر آن یوگنی پریگوژین گفت: اینکه این شکاف ها چقدر عمیق هستند و چه پیامدهایی می توانند برای روسیه، برای ثبات داخلی و برای پوتین داشته باشند مسائلی است که هنوز نمی توان تخمین زد.

سفر وزیر دفاع آلمان به آمریکا در واقع برای آوریل برنامه ریزی شده بود، اما به دلیل جنگ در سودان به ناچار طی یک اطلاعیه کوتاه به تعویق افتاد.

پیستوریوس درباره همکاری آلمان و آمریکا در حمایت از اوکراین نتیجه‌گیری مثبتی گرفت و گفت: ما دستاوردهای زیادی برای حمایت از اوکراین داشته‌ایم. در دیدار با لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده در پنتاگون، او تبادل بسیار نزدیک و روابط بسیار صمیمی بین آلمان و ایالات متحده را تمجید کرد. وی افزود: ما در ارزیابی خود در مورد همه موضوعات کلیدی توافق داریم. علاوه بر این، پیستوریوس بار دیگر تاکید کرد که آلمان هر کاری را که ممکن است و تا زمانی که لازم باشد انجام خواهد داد تا اوکراین را در این جنگ حمایت کند.

وی تاکید کرد که در گفتگوهای خود با رئیس پنتاگون و جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، کمک آلمان به اوکراین نیز تایید شد. پیستوریوس گفت: هر دو به وضوح تاکید کرده‌اند و بارها تاکید کرده اند که چقدر برای تعهد آلمان ارزش قائل هستند. آنها به خوبی می دانند که ما چقدر بزرگ هستیم و اکنون ما دومین حامی بزرگ اوکراین هستیم. در گذشته، تنش‌هایی بین برلین و واشنگتن بر سر کمک به اوکراین، از جمله بر سر موضوع تامین تانک‌های اصلی جنگ غربی برای کی یف وجود داشت.

به عنوان موضوعات دیگر در این مذاکرات علاوه بر جنگ روسیه علیه اوکراین، پیستوریوس از تعهد اروپا در اقیانوس هند و اقیانوس آرام، استراتژی امنیت ملی دولت فدرال و نشست آتی ناتو و جانشینی ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو نام برد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1317483

مهمترین اخبار ایران و جهان: