نیوز سیتی!
03 تیر 1402 - 14:24

پروژه‌های راه‌سازی چهارمحال و بختیاری تامین اعتبار شود

شهرکرد_معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: برای تکمیل تمامی پروژه‌های راه‌سازی این استان اعتباری بالغ بر ۸ هزار میلیارد تومان نیاز است.

حمید ربیعی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه برای تکمیل تمامی پروژه‌های حوزه راه‌سازی در چهارمحال و بختیاری نیازمند اعتباری بالغ بر ۸ هزار میلیارد تومان هستیم، اظهار کرد: اکثر پروژه‌های راه‌سازی در استان با مشکل اعتباری مواجه هستند.

وی گفت: پروژه‌های راه‌سازی مصوب سفر ریاست جمهوری وضعیت بهتری نسبت به سایر پروژه‌های این حوزه دارند، اما هم‌چنان پروژه‌ها با کمبود اعتبار مواجه هستند.

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری افزود: برخی از این پروژه‌ها دارای مطالبات انباشته شده از قبل هستند و تخصیص‌ها جوابگوی نیاز پروژه‌ها نیست.

ربیعی در خصوص آخرین وضعیت پروژه راه‌آهن مبارکه_ سفیددشت به شهرکرد، اظهار کرد: این پروژه با مشکل اعتباری مواجه شده است، در سفر ریاست جمهوری به استان یک هزار میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه مصوب شد که تا الان به‌طور کامل محقق نشده است.

وی با تاکید بر اینکه زیرسازی پروژه راه‌آهن مبارکه- سفیددشت به شهرکرد ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: در مجموع اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه نیاز داریم که در صورت تخصیص و جذب به موقع این پروژه تا پایان ۱۴۰۲ یا اواسط ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1305439

مهمترین اخبار ایران و جهان: