نیوز سیتی!
17 تیر 1402 - 15:02

۱۰۰ هزار معلم مهرماه بازنشسته می‌شوند

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه ۱۰۰ هزار معلم در مهرماه بازنشسته می‌شوند، گفت: در مجموع ۵۰ هزار دانشجو معلم به آموزش و پرورش تزریق می‌شود که البته همیشه ما در این بخش با عدم جبران مواجه هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، پرویز انصاری‌راد، معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در نشست خبری ویژه دهمین جشنواره تدریس برتر ویژه دانشجو معلمان ضمن تشریح اهداف این جشنواره اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌ها و شایستگی‌های که دانشگاه فرهنگیان استان زنجان دارد، امسال این جشنواره به میزبانی استان زنجان برگزار می‌شود.

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان یک دانشگاه‌ ماموریت‌گرا و تربیت‌محور است، تصریح کرد: این دانشگاه بیش از ۹۵ هزار دانشجو معلم دارد که ماموریت این دانشجویان مشخص است.

وی با اشاره به اینکه طبق تاکیدات رهبری ورود معلم به آموزش و پرورش باید از طریق دانشگاه فرهنگیان اتفاق بیافتد، عنوان کرد: این مرز و بوم نیازمند معلمانی است که دانش آموزان و نسل آینده را بر اساس سند تحول آموزش و پرورش تربیت کنند.

انصاری‌راد در ادامه با تاکید بر اینکه معلمان ما باید سواد علمی و فناوری داشته باشند، چرا که امروزه دنیا بر اساس فناوری و عصر اطلاعات و عصر توانایی استقاده از ذهن و برنامه‌ریزی حرکت می‌کند، اظهار کرد: ما تکلیف داریم تا  شرایط کسب مهارت‌های معلمی را در این دانشجویان فراهم کنیم که در این راستا جشنواره‌های تدریس برتر برگزار می‌شود.

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه معلمان نقش اساسی در مدرسه دارند و ضمن اینکه ما باید حل مساله را به دانش‌آموزان یاد بدهیم تا آنها هم بتوانند آسیب‌های اجتماعی را شناسایی کنند، گفت: ما به دنبال این هستم که معلمانی را تربیت کنیم که شایستگی علمی، شایستگی مهارت‌های اخلاقی و اعتقادی را داشته باشند تا دانش آموزان را هم در این راستا تربیت کنند.

وی با بیان اینکه ۲۰۰ معلم نخبه به جشنواره تدریس که مرحله کشوری آن به میزبانی استان زنجان برگزار خواهد شد، راه یافته‌اند، ادامه داد: ما از ظرفیت‌های خوبی برخوردار هستیم منتهی باید معلمان ما چکونگی تربیت دانش‌آموزان را بیش از پیش یاد بگیرند.

انصاری راد با اشاره اینکه فضاهای که متعلق به دانشگاه فرهنگیان است اما در اختیار بخش‌های دیگر گذاشته شده است، طبق مصوبه دولت باید در اختیار دانشگاه فرهنگیان گذاشته شود، افزود: اگر در سال‌های گذشته ۲۵ هزار دانشجو معلم در دانشگاه‌های فرهنگیان پذیرش می‌کردیم اگر این فضاهای برگردد این میزان پذیرش به دو برابر می‌رسد و ما با کمبود معلم مواجه نمی‌شویم.

وی با اشاره به اینکه ۱۰۰ هزار معلم در مهرماه بازنشسته می‌شوند، ادامه داد: در مجموع ۵۰ هزار دانشجو معلم به آموزش و پرورش تزریق می‌شود که البته همیشه ما در این بخش با عدم جبران مواجه هستیم که راه آن هم  برگشت فضاهای متعلق به دانشگاه‌های فرهنگیان است و در پی این اتفاق یقینا افزایش سهمیه را در همه استان‌ها از جمله استان زنجان خواهیم داشت.

پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1341839

مهمترین اخبار ایران و جهان: