نیوز سیتی!
05 تیر 1402 - 10:25

دود تحریم ایران در عرصه مبارزه با مواد مخدر به چشم تحریم‌ کنندگان می‌رود

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: تحریم‌های ظالمانه عزم ما را برای مبارزه با مواد مخدر کاهش نداده است اما آنهایی که در مسیر تحریم ایران قدم برداشته‌اند باید بدانند این مورد یکی از تحریم‌های غیرهوشمند بوده که بیشترین ضرر آن را به خودشان برمی‌گرداند.

به گزارش خبرنگار فارس، سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی کشور در نشست سالروز مبارزه با مواد مخدر که برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مسائلی که جهان را درگیر کرده است مسائل موادمخدر می‌باشد به همین واسطه است که این موضوع در جهان روزی را به خود اختصاص داده است. امروز بسیار مهم است و نشان می‌دهد که مسئله موادمخدر منطقه‌ای و جهانی است و ما در ایران نیز برای همین موضوع یک هفته را اختصاص داده‌ایم.

وی از همکاری دستگاه‌ها و نهادها و افسران رابط که تلاش کرده‌اند با اژدهای چندسر موادمخدر و مافیایی‌ها برخورد کنند قدردانی کرد.

فرمانده کل انتظامی کشور ادامه داد: اژدهای چند سر مافیای مواد مخدر در دنیا تلاش کرده است تا از این طریق بتواند به تجارت بسیار بالایی دست پیدا کند و همچنان این تجارت پرسود در دستورکار مافیایی‌های مواد مخدر وجود دارد. افزایش کشت 32 درصدی موادمخدر در افغانستان نشانگر این است که ما باید عزم‌مان را بسیار جدی‌تر از همیشه کنیم و می‌طلبد که برنامه بلندمدتی برای مقابله با عرضه و مصرف موادمخدر در کشور داشته باشیم چرا که این امر موجب می‌شود که تعداد مبتلایان مواد مخدر در کشور به چند برابر برسد.

وی تأکید کرد: تولید تریاک و مواد مخدر صنعتی دو خطر مهمی است که جهان همچنان درگیر آن است و افزایش کشت تریاک باعث شده که مافیاها برای تجارت این ماده‌های مخدر ورود بیشتری داشته باشند به طوری که در یکسال اخیر از 425 میلیون دلار به یک میلیارد و 450 میلیون دلار تجارت مواد مخدر صنعتی و سنتی افزایش داشته است و این نشانگر آن است که این تجارت بسیار پرسود است.

سردار رادان تأکید کرد: ایران افتخار دارد که در عرصه مبارزه با مواد مخدر همواره پیشتاز در دنیا باشد و به عنوان مثال باید تأکید کنم که پلیس ایران در عرصه مبارزه با مواد مخدر 400 شهید را تقدیم مردم کرد.

وی تأکید کرد: تحریم‌های ظالمانه عزم ما را برای مبارزه با مواد مخدر کاهش نداده، اما آنهایی که در مسیر تحریم ایران قدم برداشته‌اند باید بدانند این یکی از تحریم‌های غیرهوشمند بوده که بیشترین ضرر آن را به خودشان برمی‌گرداند.

وی با اشاره به آمادگی ایران برای انتقال تجربه مبارزه با مواد مخدر گفت: پلیس ایران این آمادگی را دارد که شیوه مبارزه با مواد مخدر را به سایر کشورهای دنیا منتقل کند.

سردار رادان ضربه به بنیان‌های مالی و اقتصادی قاچاقیان را مهم دانست و گفت: ما همواره در این مسیر تلاش کرده‌ایم و توانسته‌ایم به بنیان‌های مالی مواد مخدر ضربه‌هایی را وارد کنیم.

فرمانده انتظامی کل کشور نیز با اشاره به اقدامات پلیس در مرزها برای مبارزه با مواد مخدر گفت: تلاش بسیاری در مرزها صورت داده‌ایم و این موجب شده که قاچاقچیان از طریق دریا برای انتقال مواد مخدر اقدام کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1310183

مهمترین اخبار ایران و جهان: