نیوز سیتی!
05 تیر 1402 - 12:15

نظارت 40 اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی بر نذورات مردم در عید قربان

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: به منظور نظارت فراگیر و مؤثر بر نذورات مردم 40 اکیپ ثابت و سیار در سطح استان در روز عرفه و عید قربان آمادگی کامل دارند تا لاشه‌های قربانی مردم را بررسی و سلامت آن را تأیید کنند.

محمد اسدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: به منظور نظارت فراگیر و مؤثر بر نذورات مردم ۴۰ اکیپ ثابت و سیار در سطح استان در روز عرفه و عید قربان آمادگی کامل دارند تا لاشه‌های قربانی مردم را بررسی و سلامت آن را تأیید کنند.

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: عید قربان امسال با توجه به گرمای هوا و احتمال شیوع بیماری تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو از حساسیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: همـاهنگی لازم با شهرداری‌ها در خصوص فعال بودن کشتارگاه‌ها در این ایام انجام شده و بازرسان دامپزشکی، سلامت دام ذبح شده در کشتارگاه را بررسی و اعلام می‌کنند.

اسدی اضافه کرد: اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به مردم در خصوص بیماری تب کریمه کنگو در صدر اقدامات همکاران و رؤسای دامپزشکی شهرستان‌هاست.

وی همچنین از مردم خواست تا با توجه به خطر ابتلا به تب خونریزی‌دهنده از مصرف گوشت کشتار شده خارج از کشتارگاه یا بدون تأیید بازرسان دامپزشکی خودداری کرده و گوشت قربانی  را حتما به مدت ۲۴ ساعت و امعاء و احشاء مانند جگر را به مدت ۴۸ ساعت در یخچال نگه‌داری و سپس مصرف کنند.

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: قصابان، زنان‌ خانه‌دار و افرادی که با خردکردن گوشت سر و کار دارند حتماً از دستکش استفاده کرده و نکات ایمنی را رعایت کنند.

پایان پیام/۶۸۰۲۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1310639

مهمترین اخبار ایران و جهان: