نیوز سیتی!
14 تیر 1402 - 09:39

واحدهای تولیدی استان سمنان ۲۰ هزار نیروی کار نیاز دارد

سمنان- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: واحدهای تولیدی استان بیش از ۲۰ هزار نیروی کار نیازمند هستند که می‌بایست نیازشان تأمین شود.

محمد رضا صادقی در گفتگو با خبرنگار مهر، وضعیت استان سمنان در بحث اشتغال را خوب توصیف کرد و ابراز داشت: واحدهای تولیدی استان ۲۰ هزار نیروی کار نیز دارند و ما در استان چه در بحث تأمین نیروی کار ماهر و چه کارگر، دچار مضیقه هستیم.

وی با بیان اینکه یکی از ارکان توجهات تولید در استان سمنان فرآوری است، افزود: اجتناب از فله فروشی و خام فروشی و ایجاد ارزش افزوده برای تولیدات استان سمنان از جمله اولویت‌های ما است.

معاون استاندار سمنان با بیان اینکه ایجاد ارزش افزوده در معادن استان هدف گذاری شده است، تاکید داشت: فرآوری، صنایع تبدیلی و تکمیلی فرایندهایی هستند که برای ارتقای اقتصادی استان دنبال می‌شود.

صادقی همچنین با اشاره به تعهد ۱۲ هزار شغل در سال جاری در سراسر استان سمنان گفت: سال گذشته میزان تعهد اشتغال استان ۱۲ هزار نفر بود که ۱۷ هزار شغل ایجاد شد که نشان می‌دهد اهتمام خوبی نسبت به اشتغال در بین دستگاه‌های ذی‌ربط وجود دارد.

وی همچنین از اعطای تسهیلات بانکی به خصوص رونق تولید و تبصره ۱۸ تولید و اشتغال، مطرح کردن مشکلات و موانع تولید در واحدهای بخش کشاورزی، صنعت و معدن و تصمیم سازی درباره آنها و… به عنوان اقدامات کارگروه رونق تولید و اشتغال استان یاد کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1333439

مهمترین اخبار ایران و جهان: