نیوز سیتی!
02 تیر 1402 - 14:37

فشارهای بیرونی باعث از بین رفتن ضمانت اجرایی قوانین می‌شود

مدیرعامل باشگاه نساجی مازندران گفت: فشارهای بیرونی باعث از بین رفتن ضمانت اجرایی قوانین در فوتبال می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، صادق درودگر عضو هیات رئیسه سازمان لیگ و مدیرعامل باشگاه نساجی مازندران در خصوص ضمانت اجرایی قوانین سازمان لیگ و طرح سقف بودجه باشگاه‌ها گفت: متاسفانه قوانینی در حوزه انضباطی و اخلاق داریم. مباحثی اعلام شده ولی زمانی که قرار بود اجرایی بشود به خاطر فشارهای بیرونی و افراد مختلف ضمانت اجرایی وجود نداشته است.

وی در خصوص اینکه این بار چه تضمینی برای اجرایی شدن قوانین وجود دارد؟ اظهار کرد: فدراسیون فوتبال این را رسماً ابلاغ کرده است. هر قانونی در فدراسیون مصوب بشود، ارکان قضایی فدراسیون هستند که باید پیگیر باشند و مماشات نکنند.

عضو هیات رئیسه سازمان لیگ خاطرنشان کرد: یوفا بحث سقف بودجه را برای تیم‌های اروپایی گذاشت چون بی بند و باری مالی بوجود آمده بود ولی به شدت پافشاری کرد و حتی یوونتوس را به دسته پایین‌تر فرستادند. اگر می‌خواهیم درست کار کنیم باید در مواردی که اعلام می‌کنیم اگر کسی تخلف کرد، برخورد کنیم.

درودگر درباره اینکه تیمی مثل استقلال به گفته مدیرش پارسال ۴۲۰ میلیارد هزینه کرده و امسال نمی‌تواند کمتر از این هزینه داشته باشد، تاکید کرد: قطعاً همینطور است. شاید بعضی از باشگاه‌ها رعایت نکنند. امسال به عنوان مدیر باشگاه نساجی میبینم که این دستورالعمل چقدر به ما کمک می‌کند. بی بندوباری مالی نداریم و افزایش قیمت آن‌چنانی در قراردادها لحاظ نشده است. این قانون مثبتی است.

وی با بیان اینکه طرح ممنوعیت عقد قرارداد به دلار و ریال مربوط به فدراسیون فوتبال نیست، تصریح کرد: قانون قرارداد ریالی به فدراسیون مربوط نیست. دستورالعملی را معاون رئیس جمهور مطرح کرد. گفته‌اند قراردادها دلاری و یورو نباشد. با یوان یا ریال عربستان و لیر ترکیه یا درهم امارات می‌توانید این کار را انجام بدهید. این سیاست کلان کشور است.

مدیرعامل باشگاه نساجی درباره احتمال دور زدن قانون از سوی باشگاه‌ها گفت: از اینجا به بعد به بخش نظارتی مربوط می‌شود. سپ بلاتر رئیس سابق فیفا را پلیس FBI دستگیر کرد! من از سازمان بازرسی و دستگاه نظارتی تقاضا می‌کنم اینجا به فوتبال کمک کنند. فوتبال باشگاهی ما تازه دارد از بدهی عاری و آبروریزی بین المللی دارد از چهره فوتبالمان پاک می‌شود. کمک کنند فوتبالمان تجاری و اقتصادی بشود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1303683

مهمترین اخبار ایران و جهان: