نیوز سیتی!
02 تیر 1402 - 16:59

بیش از ۱۲ هزار پرونده طی یک سال در دادگستری آستارا مختومه شد

آستارا- دادستان عمومی و انقلاب آستارا از مختومه شدن بیش از ۱۲ هزار پرونده طی سال گذشته در دادگستری آستارا خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، یاسر همدمی در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه این هفته آستارا به مناسبت آغاز هفته قوه قضائیه با اشاره به اهداف دستگاه قضا برای دستیابی به عدالت و رضایت عمومی اظهار کرد: هیچ شریعتی به اندازه اسلام به صلح و سازش اهمیت نداده و صلح و آشتی بنا به فرموده پیامبر اکرم (ص) از یک سال عبادت بالاتر است.

دادستان عمومی و انقلاب آستارا، احیای حقوق عامه مانند تأمین امنیت، سلامت، بهداشت عمومی، حفاظت از جنگل‌ها، مراتع و تولید ملی را از اولویت‌های دستگاه قضا دانست و افزود: حل مشکلات مردم و تکمیل پروژه‌های مهم ملی و استانی در بندر آستارا از موارد مورد توجه دستگاه قضا در این شهرستان است و تمام تلاش خود را برای حل این مشکلات به کار بستیم.

همدمی با اشاره به ثبت یک طلاق به ازای هر سه مورد ازدواج در این شهرستان تصریح کرد: در سال گذشته ۶۰۰ مورد ازدواج و ۲۴۶ مورد طلاق در آستارا به ثبت رسیده که مهمترین عوامل طلاق بیکاری، مشکلات اقتصادی، طلاق عاطفی، روابط خارج از زندگی زناشویی، عدم رعایت حقوق زن و مرد و اعتیاد است و باید برای حفظ بنیاد خانواده، فعالیت‌های فرهنگی را در اولویت قرار بدهیم.

دادستان آستارا شعار امسال قوه قضائیه را «برای مردم در راه عدالت» عنوان کرد و گفت: در سال گذشته بیش از ۱۲ هزار پرونده وارد دادگستری آستارا شده که به طور میانگین ماهانه ۱۳۰ پرونده ورودی برای هر شعبه است که مختومه شد بر این اساس باید با فعالیت‌های تأثیر گذار اجتماعی و فرهنگی این آمار را کاهش داد.

گفتنی است؛ در نماز جمعه این هفته شهرستان مرزی بندر آستارا به مناسبت هفته قوه قضائیه میز خدمت جهادی با حضور رئیس، دادستان و قضات دادگستری این شهرستان برای حل مشکلات مردم برپا شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1303939

مهمترین اخبار ایران و جهان: