نیوز سیتی!
02 تیر 1402 - 14:06

برگزاری اولین نشست هم‌اندیشی فعالان رسانه‌ای حوزه «خانواده» همدان

همدان- مجموعه رسانه ای خبرگزاری مهر همدان با همکاری اداره کل ورزش و جوانان همزمان با هفته ازدواج، اولین نشست هم اندیشی فعالان رسانه ای حوزه «خانواده، جمعیت و ازدواج» را در همدان برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست هم اندیشی فعالان رسانه‌ای حوزه «خانواده، جمعیت و ازدواج» در همدان شامگاه پنجشنبه همزمان با هفته ازدواج به همت مجموعه رسانه‌ای خبرگزاری مهر، اداره کل ورزش و جوانان استان همدان و سمن روزنامه نگاران جوان نواندیش در سالن جلسات اداره کل تبلیغات استان همدان برگزار شد.

در این نشست تخصصی که فعالان رسانه‌ای منتخب و معرفی شده از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و بر اساس سوابق خبری متعدد در این حوزه حضور داشتند به بحث و بررسی حوزه خانواده پرداختند.

یوسف خدرویسی در این نشست با بیان اینکه سال گذشته بالغ بر ۸۰ درصد تسهیلات ازدواج در استان همدان پرداخت شد، افزود: باید بتوان در حوزه خانواده برای نوجوانان و جوانان مان تولید محتوا کنیم.

معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان با اشاره به اینکه باید در سطح جامعه ازدواج از مسیر مشاوره جا بیفتد، اظهار کرد: در دوران کرونا شاهد افزایش ازدواج بودیم، بدین ترتیب می‌توان گفت که برخی موانع فرهنگی سر راه ازدواج جوانان وجود دارد که در این زمینه و به منظور رفع آنها باید اصحاب رسانه قلم بزنند.

وی خواستار همکاری بیش از پیش اصحاب رسانه استان همدان در زمینه‌های «خانواده، جمعیت و ازدواج» شد.

برگزاری اولین نشست هم‌اندیشی فعالان رسانه‌ای حوزه «خانواده» همدان

خانم شریفی از کارشناسان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان با تاکید بر اینکه چندسالی است که پیگیر هماهنگی و هدفمند شدن قلم‌های اصحاب رسانه در حوزه خانواده هستیم؛ اظهار کرد: خبرنگارانی که در حوزه خانواده، جمعیت و ازدواج قلم می‌زنند باید توانمند شوند و بتوانیم آنها را حفظ کنیم چرا که این حوزه بسیار حساس و بسیار جای کار دارد.

به گروه‌های مرجع توجه شود

در ادامه، حبیب میرزایی پرزاد با بیان اینکه در بحث ازدواج و خانواده باید به زیست بوم همدان توجه شود و اصحاب رسانه دچار روزمرگی نشوند؛ اظهار کرد: در موضوع خانواده، ازدواج و جمعیت باید به گروه‌های مرجع و طرز تفکر آنها توجه شود.

مدیر خبرگزاری مهر در استان همدان با تاکید بر اینکه باید توجه شود که خط سیر یکسان و واحد گروه‌های مرجع در این مقوله‌ها مهم است، گفت: گروه‌های مرجع ما، مانند پزشکان، اساتید دانشگاه، مراکز مشاوره وغیره نباید ترویج ازدواج نکردن و ناامیدی را داشته باشند.

خبرنگاران حوزه خانواده را توانمند سازیم

در ادامه این نشست، شکیبا کولیوند نیز با اشاره به اینکه باید بتوانیم در همدان، خبرنگاران این حوزه را توانمند و با کلیدواژه‌ها، مباحث اصلی و زمینه‌های بحرانی آن آشنا سازیم، اظهار کرد: اهالی رسانه باید نسبت به موضوع‌های حوزه خانواده حساس باشند و صاحبنظران و کارشناسان علمی و تخصصی این حوزه را بشناسند.

خبرنگار خبرگزاری مهر همدان با بیان اینکه امروزه نقش رسانه‌ها در عرصه جمعیت و خانواده حیاتی است، گفت: خبرنگاران حوزه خانواده باید به مباحث قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، آمارهای مربوطه و مسائل جامعه آگاه باشند و با این آگاهی‌ها، قلم بزنند.

راهکار ارائه دهیم

زهره عباسی صالح؛ خبرنگار خبرگزاری فارس در همدان با بیان اینکه باید نسبت به مباحث خانواده به صورت ریشه‌ای وارد کار شد؛ خاطرنشان کرد: در بیان مشکلات و مسائل باید راهکارهایی نیز ارائه شود تا مردم به رسانه اعتماد داشته و مباحث کاربردی بیان شود.

برگزاری اولین نشست هم‌اندیشی فعالان رسانه‌ای حوزه «خانواده» همدان

معیارهای ازدواج تغییر پیدا کرده است

سعیده کیانپور؛ خبرنگار خبرگزاری ایکنا در همدان نیز با بیان اینکه این روزها معیارهای جوانان برای ازدواج تغییر پیدا کرده است؛ خواستار توجه اصحاب رسانه به این موضوع شد.

پرستو الماسی؛ مسئول پایگاه خبری آوای هگمتان نیز با بیان اینکه مهارت‌های زندگی باید در سنین پایین‌تر به فرزندان ما آموزش داده شود؛ بر لزوم ورود جدی آموزش و پرورش و نهادهای مربوطه در این زمینه تاکید کرد.

خبرنگاران حوزه خانواده در کنار هم باشند

عطیه صفی زاده؛ مسئول سمن روزنگاران جوان نواندیش نیز با تاکید بر اینکه باید همه اهالی رسانه با هم همگام باشند؛ اظهار کرد: خبرنگاران حوزه خانواده باید با هم در حوزه‌های مربوطه قلم بزنند، با هم و در کنار هم باشند تا نتیجه مناسب‌تر و خروجی مطالبه گری‌ها را شاهد باشیم.

در ادامه این نشست، زارعی؛ خبرنگار پایگاه خبری همدان خبر و عبدالرحمن رافتی؛ عکاس خبرگزاری تسنیم همدان نیز حضور داشته و به بیان مسائلی در حوزه ازدواج و خانواده پرداختند.

گفتنی است؛ این نشست، نخستین نشست هم اندیشی فعالان رسانه‌ای حوزه «خانواده، جمعیت و ازدواج» در استان همدان بود و نشست بعدی همراه با کارگاه مشاوره «ازدواج آسان، آگاهانه و پایدار» عصر روز یکشنبه چهارم تیرماه در سالن جلسات اداره تبلیغات اسلامی استان همدان به همت مجموعه رسانه‌ای خبرگزاری استان همدان برگزار خواهد شد.

برگزاری اولین نشست هم‌اندیشی فعالان رسانه‌ای حوزه «خانواده» همدان

منبع: مهر
شناسه خبر: 1303639

مهمترین اخبار ایران و جهان: