نیوز سیتی!
27 خرداد 1402 - 16:39

اهتمام جدی بنیاد مسکن برای بازسازی خانه‌های آسیب دیده در سیل گرمی

گرمی-رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: بنیاد مسکن برای بازسازی خانه‌های آسیب‌دیده در سیل شهرستان‌های اردبیل را آغاز می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر نیکزاد ظهر شنبه در بازدید از روستاهای خسارت دیده از سیل شهرستان گرمی اظهار کرد: بنیاد مسکن برای بازسازی خانه‌های آسیب‌دیده در سیل شهرستان‌های اردبیل از فردا به‌صورت جدی آغاز به کار خواهد کرد.

وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور و معاون اول وی شخصاً پیگیر تکمیل و ساخت واحدهای مسکونی خسارت‌دیده از سیل هستند، گفت: تعدادی از واحدهای مسکونی آسیب‌دیده نیازمند نوسازی فوری و تعدادی نیز نیازمند تعمیر و بهسازی هستند که با همکاری همکاری و تعامل مسئولان و فرمانداران و مردم این موضوع به جد رسیدگی خواهد شد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به حجم بیش‌تر خسارت‌های سیل به شهرستان‌های گرمی و انگوت خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود تا پیش از فرا رسیدن فصل سرما این واحدها تکمیل شده و به بهره‌برداری برسد.

نیکزاد با بیان اینکه به بنیاد مسکن قید فوریت در قالب طرح هادی نسبت به بازسازی معابر روستایی و زیرساخت‌ها اقدام خواهد کرد، گفت: اعتبارات فوری برای تکمیل این طرح‌ها اختصاص یافته است.

وی از پرداخت تسهیلات در قالب بلاعوض و وام به آسیب‌دیدگان از سیل توسط دولت خبر داد و بیان کرد: اقلام و لوازم واحدهای آسیب‌دیده از سیل هم توسط نهادهای انقلابی همچون بنیاد برکت و بنیاد مستضعفان در شهرستان‌های سیل‌زده استان اردبیل تأمین خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1290739

مهمترین اخبار ایران و جهان: