نیوز سیتی!
25 خرداد 1402 - 14:01

نیمی از روغن‌های انبارشده در بندر نوشهر ترخیص شد

نوشهر- رئیس کل دادگستری مازندران از ترخیص محموله پنج هزار تنی روغن ذخیره شده در بندر نوشهر خبر داد و گفت: ۱۰ هزار تن روغن بیش از ۳۰۰ روز در انبارهای این بندر مانده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام صادق اکبری ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران از ترخیص یک محموله پنج هزار تنی روغن ذخیره شده در بندر نوشهر با همراهی و پیگیری ویژه دولت خبر داد و گفت: در جریان بازدید رئیس قوه قضائیه از بندر نوشهر مشخص شد، ۱۰ هزار تن روغن خوراکی متعلق به شرکت بازرگانی دولتی ایران بیش از ۳۰۰ روز در مخازن بندر نوشهر مانده بود وکمتر از یک هفته از دستور رئیس قوه قضائیه اولین محموله روغن از نوشهر با همراهی و پیگیری ویژه دولت ترخیص شد.

رئیس کل دادگستری استان مازندران از تعیین تکلیف و ترخیص اولین محموله روغن ذخیره شده در بندر نوشهر خبر داد و افزود: در پی سفر اخیر رئیس قوه قضائیه و بازدید ایشان از بندر نوشهر، امروز با همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط، یک محموله پنج هزار تنی روغن از بندر نوشهر تخلیه شد.

وی ادامه داد: مجموع روغن موجود در سیلوهای بنادر استان مازندران ۳۸ هزار تن بوده که طی روزهای آتی نسبت به تعیین تکلیف و ترخیص مابقی آن اقدام مقتضی لحاظ خواهد شد.

حجت الاسلام اکبری خاطرنشان کرد: در بازدیدهای اخیر مشاهده شد که مقادیری روغن در انبارهای بنادر استان ذخیره و به دلیل گذشت زمان در خطر فاسد شدن قرار داشته که در این راستا با پیگیری ویژه، برگزاری جلسات متعدد و بازدید از بنادر مذکور، دستورات مقتضی در خصوص تعیین تکلیف و تخلیه این روغن‌ها صادر شد.

به گزارش مهر، همچنین معاون اول رئیس جمهور روز گذشته با اشاره به برخی مسائل و مشکلات در گمرکات کشور که منجر به عدم ترخیص برخی اقلام و کالاها شده، وزیر امور اقتصادی و دارایی را مکلف کرد در اسرع وقت از گمرکات و سازمان اموال تملیکی بازدید داشته باشد و حداکثر ظرف مدت یکماه تدابیر و تصمیمات لازم را برای حل و فصل مشکلات و نارسایی‌های گمرک اتخاذ کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1286983

مهمترین اخبار ایران و جهان: