نیوز سیتی!
22 خرداد 1402 - 13:55

فارس‌من | جوکار: جداسازی حوزه انتخابیه پردیس از تهران در کمیسیون شوراهای مجلس مصوب شده است

جمعی از مخاطبان فارس‌من ، با ثبت پویشی خواستار جداسازی حوزه انتخابیه پردیس از تهران شدند که رئیس کمیسیون شوراهای مجلس در این باره از مصوبه این کمیسیون برای جدا کردن پ حوزه انتخابیه پردیس از تهران، شمیرانات، ری و اسلامشهر خبر داد.

گروه سیاسی خبرگزاری فارس: جمعی از مخاطبان سامانه تعاملی فارس‌من، با ثبت پویشی خواستار جداسازی حوزه انتخابیه پردیس از تهران شدند. در متن این پویش آمده :«شهرستان پردیس با داشتن بیش از 400 هزار نفر جمعیت و مشکلات فراوان نیازمند حداقل یک نماینده مستقل در مجلس شورای اسلامی است. »

در ادامه متن این پویش همچنین آمده که « شهرستان پردیس همواره در حاشیه توجه حوزه انتخابی تهران بوده و رفع این چالش مستلزم وجود نماینده مستقل در مجلس شورای اسلامی و پیگیری متمرکز مشکلات این شهرستان است.»


 

 

جوکار: در صورت تصویب حوزه انتخابیه پردیس یک نماینده مستقل خواهد داشت

محمد صالح جوکار رئیس کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، گفت: کمیسیون شوراهای مجلس در جریان بررسی طرح افزایش حوزه‌های انتخابیه نمایندگان مجلس شورای اسلامی مصوب کردند که پردیس از حوزه انتخابیه تهران جدا شود.

وی افزود: بر این اساس حوزه انتخابیه تهران که تا پیش از این تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس را شامل می‌شد، در صورت نهایی شدن این مصوبه تهران، شمیرانات، ری و اسلامشهر را شامل می‌شود و حوزه انتخابیه پردیس یک نماینده مستقل خواهد داشت.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس اظهار داشت: این مصوبه کمیسیون در نوبت رسیدگی در صحن قرار دارد و پس از تصویب در صحن مجلس و تأیید شورای نگهبان به قانون تبدیل شده و لازم‌الاجرا خواهد شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1280339

مهمترین اخبار ایران و جهان: