نیوز سیتی!
06 تیر 1402 - 15:52

۵۲۳ اثر از ۱۱۴ هنرمند به دوسالانه تصویرگری استان قم ارسال شد

قم- دبیر اجرایی دوسالانه تصویرگری قم گفت: تعداد ۵۲۳ اثر از ۱۱۴ هنرمند به دبیرخانه دوسالانه ارسال شد که پس از داوری در نهایت ۶۲ اثر به مرحله رقابتی جشنواره راه یافتند.

به گزارش خبرنگار مهر، وحید بهرامی ظهر سه شنبه در نشست خبری سیزدهمین جشنواره دوسالانه تصویرگری استان قم در نگارخانه فرهنگ اظهار داشت: اظهار داشت: در حدود ۶ سال است که این دوسالانه برگزار نشده که با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برنامه ریزی لازم برای انجام این دوسالانه صورت گرفت و با تشکیل شورای سیاستگذاری، داوران جشنواره انتخاب شدند که با توجه به حساسیت‌های موجود، تلاش شد تا داوران، غیر بومی باشند و البته یک داور نیز از قم بوده است.

دبیر اجرایی سیزدهمین دوسالانه تصویرگری استان قم بیان داشت: فراخوان دوسالانه تصویرگری استان قم در ۶ خردادماه منتشر شد و تا ۲۵ خرداد فرصت ارسال آثار بود که درخواست‌ها برای تمدید وجود داشت که در نهایت زمان ارسال آثار تا ۲۹ خردادماه تمدید شد.

بهرامی گفت: طی این مدت تعداد ۵۲۳ اثر از ۱۱۴ هنرمند به دبیرخانه ارسال شد که پس از آن داوری صورت گرفت و در نهایت ۶۲ اثر به مرحله رقابتی جشنواره راه یافتند.

وی گفت: این دوسالانه بخش غیر رقابتی هم داشت که ۲۸ اثر از سوی اساتید و پیشکسوتان دریافت شد.

دبیر اجرایی سیزدهمین دوسالانه تصویرگری استان قم افزود: آثار منتخب در هشتم تیرماه سال جاری در نگارخانه‌های فرهنگ و سرو قم نمایش داده خواهد شد و در طول برگزاری نمایشگاه نیز ورکشاپ هایی برای هنرمندان برگزار می‌شود.

بهرامی افزود: آثار راه یافته به نمایشگاه، داوری نهایی خواهند شد و طی مراسمی از آثار برگزیده تجلیل می‌شود.

وی عنوان داشت: قم در عرصه تصویرگری همواره پیشرو بوده و دوسالانه‌ها در قم بیشتر از سایر استان‌های کشور برگزار شده است.

قم در عرصه تصویرگری همواره پیشرو بوده است

وی بیان داشت: بعد از داوری، بحث‌های پیرامون انتخاب‌ها صورت گرفت که برای انتخاب برگزیدگان معیارهایی در نظر گرفته شد که ارائه پیام فاخر فرهنگی از جمله آنان بوده است و تلاش شده تا در داوری سلایق راه پیدا نکند و در این راستا آثار بدون اسامی هنرمندان به داوران ارائه شد و در نهایت با امتیازبندی انجام شده این آثار به مرحله نهایی راه یافتند.

دبیر اجرایی سیزدهمین دوسالانه تصویرگری استان قم افزود: هر هنرمندان تا ۵ اثر می‌توانست برای این دوسالانه ارسال کند که از نظر موضوع و تکنیک آزاد بوده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1313239

مهمترین اخبار ایران و جهان: