نیوز سیتی!
06 تیر 1402 - 12:02

رانندگان با رعایت نکات ایمنی سفر خوبی برای خود و دیگران رقم بزنند

بوشهر- رئیس پلیس راهور استان بوشهر گفت: انتظار می‌رود با توجه به شروع سفرهای تابستانی، رانندگان با رعایت نکات ایمنی سفر خوبی برای خود و دیگران رقم بزنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ جابر پاپری صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای تیرماه تا پایان شهریور ماه طرح ترافیکی تابستان ۱۴۰۲ در کل کشور شروع و اجرایی شده است.

وی اضافه کرد: به منظور کاهش سوانح و حوادث ترافیکی در مسافرت‌ها لازم است رانندگان به نکات ایمنی توجه کافی داشته و با رعایت آن مسافرتی ایمن را برای خود و هم وطنان را فراهم کنند.

رئیس پلیس راهور استان بوشهر بررسی سلامت وسیله نقلیه قبل از مسافرت را ضروری دانست و بیان کرد: رانندگان تجهیزات ایمنی مانند مثلث احتیاط، جعبه کمک‌های اولیه و کپسول آتش‌نشانی را در دسترس باشند.

وی با بیان اینکه قبل از شروع سفر مسیر حرکت مشخص و از مسیرهای ایمن و مطمئن عبور شود خاطرنشان کرد: در تاریکی هوا از ادامه حرکت اجتناب و استراحت کنید و هر ۲ ساعت رانندگی یا ۱۶۰ کیلومتر حرکت در جاده‌ها حتماً ۱۰ الی ۱۵ دقیقه استراحت کنید.

پاپری خواستار رانندگی با سرعت مجاز و مطمئنه رانندگی شد و با تاکید بر رعایت فاصله طولی و عرضی با وسایل نقلیه افزود: از هر عاملی که موجب حواس پرتی و انحراف ذهنی می‌شود به ویژه استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی. خوردن و آشامیدن و… دوری کنید.

وی خواستار اجتناب از رفتارهای پرخاشگرانه و خطر ساز شد و اضافه کرد: بین خطوط و در سهم عبوری خود حرکت کنید و در صورت تغییر خط یا مسیر و یا گردش و دور زدن همیشه قبل از اقدام از چراغ راهنما یا علامت با دست چپ به جهت آگاهی سایر رانندگان از رفتار خود، استفاده کنید.

رئیس پلیس راهور استان بوشهر اضافه کرد: حتماً قبل از حرکت بیمه شخص ثالث معتبر، گواهینامه مجاز، کارت شناسایی وسیله نقلیه و در صورت ضرورت معاینه فنی معتبر به همراه داشته باشید.

وی ضمن آرزوی سلامتی و شفای بی خطر برای شهروندان بیان داشت: همکاران بنده در پلیس راه و راهور استان و کشور از طریق شماره تماس ۱۱۰ آماده خدمت رسانی به هم وطنان هستند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1312639

مهمترین اخبار ایران و جهان: