نیوز سیتی!
01 تیر 1402 - 20:34

لزوم افزایش سهم صنایع مادر و تعاونی‌های بزرگ در چهارمحال و بختیاری

رئیس مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری گفت: سهم صنایع‌ مادر و شرکت‌های تعاونی بزرگ در استان ما بسیار پایین است که لازم است با دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ورود شرکت‌های سرمایه‌گذار تعاونی‌های بزرگ به منظور تکمیل زنجیره‌های ارزش تولید به استان تسریع شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، احمد راستینه عصر امروز در شورای اداری و کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری چهارمحال و بختیاری که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، گفت: سهم صنایع‌ مادر و شرکت‌های تعاونی بزرگ در استان ما بسیار پایین است که لازم است با دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ورود شرکت‌های سرمایه‌گذار تعاونی‌های بزرگ به منظور تکمیل زنجیره‌های ارزش تولید به استان تسریع شود.

رئیس مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: ۵۳ درصد از جمعیت استان ما تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی است اما مراکز خدمات‌دهی تامین اجتماعی در استان به شدت ضعیف است.

وی افزود: پیشنهاد می‌شود در هر مرکز شهرستان یک مرکز خدمات تامین اجتماعی ساخته شود و همچنین مرکز درمان شماره یک شهرکرد که قرار بود در زمین ۶ هزار هکتاری ساخته شود زودتر کلنگ‌زنی شود.

مبالغ بالای بیمه ساختمانی ادامه نهضت ملی مسکن در استان را دچار مشکل کرده است

راستینه اضافه کرد: تا زمان اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی مبالغ بیمه ساختمانی به صورت اقساطی از متقاضیان گرفته شود چرا که همین مبالغ بالای بیمه ساختمانی ادامه نهضت ملی مسکن در استان ما را دچار مشکل کرده است.

وی عنوان کرد: سه ماه دیگر سال مالی به پایان می‌رسد اما تسهیلات تبصره ۱۸ چهارمحال و بختیاری هنوز ابلاغ نشده است در حالی که ۹۰ درصد ایجاد اشتغال استان ما در گرو پرداخت تسهیلات این بند است.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی گفت: سرانه فضاهای ورزشی در چهارمحال و بختیاری ما بسیار پایین است پیشنهاد می‌شود در هر مرکز شهرستان یک مجموعه ورزشی کارگری ایجاد شود و همچنین صنایع هلدینگ تحت حمایت شما پای کار ورزش استان بیایند.

وی افزود: هلدینگ‌ها و صنایع تحت حمایت وزارت کار در استان ما تعهدات خود را نسبت به ورزش و ورزشکاران انجام نمی‌دهند.

پایان پیام/۶۸۰۲۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1302883

مهمترین اخبار ایران و جهان: