نیوز سیتی!
01 تیر 1402 - 13:46

نماینده ولی فقیه در مازنداران: جزئیات مبارزه با فساد به مردم اعلام شود

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: ضرورت دارد جزئیات مبارزه با فساد را باید به مردم اعلام کنند تا مردم احساس عدالت لازم را داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی امروز در دیدار با رئیس کل دادگستری و مسؤولان قضایی مازندران به‌مناسبت هفته قوه‌قضائیه با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و در پیش بودن عید قربان و غدیر، اظهار کرد: همه انبیاء آمدند تا میان مردم قضاوت به حق کنند و با ظلم‌ها و تبعیض‌ها در راستای برنامه و رسالتی که مربوط به توحید و مبارزه با شرک داشتند مقابله کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران، به وجود نارضایتی‌های طبیعی و خطاهای بشری پیرامون ارائه خدمات قضایی اشاره کرد و گفت: دو مرحله و سه مرحله کردن قضا و بازنگری برای این است که اشتباهات طبیعی به حداقل برسد؛ البته روند دادرسی طولانی‌تر می‌شود.

محمدی‌لائینی بیان کرد: گاهی ممکن است خطاها و اشتباهاتی که از حد معمولی خطای استاندارد مقداری فراتر باشد و انسان احساس کند اینجا دست‌هایی در کار است یا نشانه‌هایی از فساد مشاهده می‌شود که در این زمینه مسؤول اول استان بوده و کشور اینجا وظیفه جبران دارد.

وی با تقدیر از حضور رئیس قوه قضائیه در مازندران، یادآور شد: امیدواریم دو موردی که هدف سفر رئیس دستگاه قضا به مازندران بوده، به نتیجه رسیده باشد و از نتیجه آن سفر مطلع شویم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر اینکه دستگاه قضا در مسائل اغتشاشات اخیر، باوجود اینکه متحمل ضررهای فراوانی شد اما توانمندی و شایستگی خود را نشان داد، تصریح کرد: دستگاه قضا طی این ایام با دقت و جدیت مسائل را پیگیری کرد که عفو عمومی مقام معظم رهبری که پدرانه و به جا بود هم به کمک آمد، البته گروه اندکی که غافل نبودند و عامدانه اقدام کردند، باید مجازات شوند.

محمدی‌لائینی با تاکید بر ضرورت تعامل دستگاه قضا با دستگاه‌های اجرایی در راستای تحقق شعار سال برای مهار تورم و رشد تولید شد، خاطرنشان کرد: نقش دستگاه قضایی به‌ویژه در بخش نظارت و بازرسی با هدف یافتن راهکاری موثر، حائز اهمیت است.

وی با اعلام اینکه مشکلات اقتصادی و معیشتی به‌دلیل تحریم‌ها و قوانین ناقص کهنه و یا همراهی نداشتن مسؤولان قضایی است، گفت: باید دست به دست همدیگر داده و این مشکل را رفع کنیم، مشکل اقتصاد چندوجهی است، چنانچه دست اندرکاران قانون‌گذاری هم باید وظایف خود را بشناسند.

نماینده ولی فقیه در مازندران یادآور شد: گاها سیاست خودمان را بر فشار به برخی مسؤولان پیش می‌بریم در حالی‌که سیاست باید حول محور اصلاح ساختارهای قانونی باشد.

محمدی‌لائینی با بیان اینکه توقع پیگیری مشکلات ارجاعی مردم که از طریق دفتر نماینده ولی فقیه در استان به دستگاه قضا ارجاع می‌دهیم، را داریم، گفت: عدالت یک چیز است، احساس عدالت چیز دیگری است، گاهی تبلیغات دشمن به قدری سنگین است که جهاد تبیین ضرورت دارد جزئیات مبارزه با فساد را باید به مردم اعلام کنند تا مردم احساس عدالت لازم را داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان مازندران نیز در این دیدار با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام قوه قضاییه، از حمایت نماینده ولی فقیه در استان نسبت به عملکرد دستگاه قضایی مازندران قدردانی کرد.

حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری افزود: در سال گذشته هشت فرمان از سوی مقام معظم رهبری برای قوه قضاییه مشخص و برای اجرای این فرامین، قرارگاه عملیاتی کردن فرامین معظم له در مرکز تشکیل شد که متناسب با آن، قرارگاه استانی نیز تشکیل و جلسات متعددی در راستای عملیاتی نمودن وظایف محوله برگزار شده است.

رئیس شورای قضایی استان مازندران خاطرنشان کرد: برنامه عملیاتی امسال به صورت کشوری تدوین و ابلاغ شده که در استان مازندران نیز در حال اجرایی شدن است؛ برنامه های مذکور بر اساس فرامین معظم له و سند تحول قضایی، از ماموریت محوری به هدف محوری تغییر کرده و در قالب ۱۴ هدف مهم برنامه‌ریزی شده است که با حمایت‌های نماینده ولی فقیه در استان و تعامل دستگاه‌های اجرایی این برنامه‌ها به بهترین شکل ممکن عملیاتی و اجرایی شود.

رئیس کل دادگستری مازندران در مراسم عطرافشانی مزار شهدای مرکز مازندران که با قرائت زیارت پرفیض عاشورا نیز همراه بود، هدف از حضور در گلزار شهدا همزمان با اولین روز از هفته قوه قضاییه را تجدید عهد و پیمان با شهدای گرانقدر عنوان و اظهار کرد: سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع)، برای حفظ دین از هرگونه تحریف و سوء استفاده به شهادت رسیدند؛ شهدای گرانقدر نیز با خداوند متعال، معامله کردند تا دین خدا محفوظ بماند. دین خدا موجب سعادت بشر است و شهدای عزیز نیز برای همین هدف جان خود را آگاهانه تقدیم کردند.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1302483

مهمترین اخبار ایران و جهان: