نیوز سیتی!
09 تیر 1402 - 12:51

حاج‌علی‌اکبری: باید در روابط اجتماعی به قواعد پیامبر عمل شود

خطیب نماز جمعه تهران گفت: در آغاز رسالت پیامبر دو قاعده توسط ایشان اعلام شد قاعده نخست این بود که به دیگران ضرر نرسانیم و دومین قاعده این است در رابطه با دیگران همه به هم مسئول هستند و این دو به مسئولیت اجتماعی با افراد و در پیشگاه خدا گره می‌خورد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری خطیب نماز جمعه این هفته تهران، اظهار داشت: انسان در محیط روابط اجتماعی آفریده و به دنیا می آمده و در این محیط بزرگ و دنیا را ترک میکند بخش بزرگ ما زیست در اجتماع است و باید دریابیم که رابطه افراد با افراد باید دارای چه کیفیت و چه مناسبتی باشد.

وی افزود: از منظر وحی انسانها در روابط اجتماعی نسبت به هم دیگر مسئول هستند و این مبنای اصلی در روابط اجتماعی است و تضمین آن مسئولیت انسان در پیشگاه خداوند است و این زیست مسئولانه تامین کننده منافع همگان است. همه ما باید به خاطر بسپاریم که مورد سوال قرار خواهیم گرفت و از آنچه که نمی‌دانیم پیروی نکنیم و به آن ترتیب اثر ندهیم و قضاوت نکنیم و در جای دیگر نقلش نکنیم.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: در قرآن آمده است شما مورد سوال قرار خواهید گرفت؛ هم از آنچه که شنیده‌اید و هم از آنچه که دیده‌اید و هم از آنچه که درباره او اندیشیده‌اید و قضاوت کرده‌اید مورد سوال قرار خواهید گرفت. اگر به این آیه کریمه عمل کنیم که نمونه‌ای از زیست مسئولانه است خواهید دید که بازار شیطان، بازار تهمت‌ها و شایعات و اختلافات کساد می‌شود و دست شیطان بسته می‌شود.

حاج علی اکبری افزود: در آغاز رسالت پیامبر دو قاعده توسط ایشان اعلام شد؛ قاعده نخست این بود که به دیگران ضرر نرسانیم و دومین قاعده این که در رابطه با دیگران همه به هم مسئول هستیم و این دو به مسئولیت اجتماعی با افراد و در پیشگاه خدا گره می‌خورد.

در حال تکمیل...

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1319639

مهمترین اخبار ایران و جهان: