نیوز سیتی!
13 مرداد 1402 - 15:30

خبرنگاران باید به قانون پایبند باشند

سیریک - امام جمعه سیریک گفت: خبرنگاران حرفه ای باید به قانون و قواعد انتقاد و مطالبه گری آشنا باشند و قانون را رعایت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محسن سالاری در خطبه های نمازجمعه سیریک با گرامی داشت سالروز شهادت محمود صارمی که به نام روز خبرنگار نامگذاری شده است، بیان کرد: شغل خبرنگاری بسیار مقدس بوده و کسانی که در این حرفه فعالیت دارند باید به قانون و اخلاق حرفه ای پایبند بوده و در راستای رفع مشکلات کشور قلم بزنند.

حجت‌الاسلام سالاری با تأکید به خبرنگاران مبنی بر اینکه، به بهانه شفافیت از شایعه پراکنی پرهیز کنید، و مطالبه گر به حق باشید، افزود: خبرنگار باید امین و صادق باشد و اصل کارش بر کنکاش مشکلات باشد.

حجت الاسلام سالاری از جمله ویژگی های دیگر خبرنگار را انتقاد سازنده از مشکلات موجود جامعه عنوان و تصریح کرد: خبرنگار نباید انتقام گیر باشد، بلکه در دنیای امروز که بیش از همیشه با بروز تحولات بسیار در عرصه تکنولوژی، اطلاعات و اخبار به بهترین شکل ممکن در اختیار جامعه قرار می‌گیرد، خبرنگار باید تلاش کند که با تمام سختی‌ها از جان، روح و قلب خویش برای اعتلای این مرز و بوم در تمام زمینه ها مایه بگذارد.

امام جمعه شهرستان سیریک، نیاز اصحاب رسانه در سیریک را تشکیل شبکه سازی در رسانه دانستند، و افزود: با وجود اینکه ما در شهرستان سیریک مشکلات زیادی داریم ولی متاسفانه، اصحاب رسانه در سیریک برای رفع مشکلات نظام خاصی ندارند، که نیاز است در این موضوع اصحاب رسانه تشکیلات خاصی برای پیشبرد کار خود ایجاد کنند.

وی اضافه کرد: بی‌تردید کارکرد تمامی اصحاب رسانه در ارائه مشکلات موجود کشور و نظارت عمومی بر مسئولان و دستگاه‌های اجرایی بی‌بدیل و غیرقابل انکار است و توجه ویژه به فعالان این حوزه و همکاری تنگاتنگ مسئولان با خبرنگاران می‌تواند نوید بخش حل مشکلات مختلف باشد.

وی با بیان اینکه، امروزه جمهوری اسلامی ایران نه تنها قلب کشورهای همسایه بدست آورده بلکه کشورهای دوردست مثل کشورهای آفریقایی هم تسخیر کرده است، افزود: اکنون آن بیداری اسلامی که ایران آن را ترویج میداده پذیرفته اند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1425539

مهمترین اخبار ایران و جهان: