نیوز سیتی!
13 مرداد 1402 - 15:29

غربی‌ها به بهانه تمدن، بیشترین توحش را دارند

امام جمعه اردستان گفت: غربی‌ها به بهانه تمدن، بیشترین توحش را دارند و حقوق بشر آمریکایی در حقیقت حق بشر را نادیده می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردستان، حجت الاسلام حسن دهشیری امام جمعه اردستان در خطبه‌های نمازجمعه، اظهار داشت: بنابر روایات و قرآن کریم، افرادی که ادعای دروغین ایمان، حیله و نیرنگ و همچنین انحصارطلبی داشته باشند، از منافقان هستند و ضرورت دارد مؤمنان از منافقان دوری کنند.

وی خاطرنشان کرد: پنجم مرداد و همزمان با تاسوعای حسینی، سالروز اقامه اولین نمازجمعه در کشور با فرمان امام راحل(ره) و امامت آیت الله طالقانی بود همچنین ششم مرداد روز آموزش فنی و حرفه‌ای و هفته مهارت آموزی است.

دهشیری بیان کرد: در شهرستان اردستان فارغ‌التحصیلان فراوان در رشته‌های مختلف هستند که مدرک دارند اما کار مناسب پیدا نمی‌کنند یا مطابق با مدرک تحصیلی خود نمی‌توانند در جامعه نقش آفرین باشند بنابراین اگر به کارورزی‌ها و مهارت آموزی ها توجه شود افراد حرفه را یاد می‌گیرند.

امام جمعه اردستان تصریح کرد: مرکز فنی و حرفه‌ای اردستان آموزش‌های مختلف را ارائه می‌دهد همچنین زمینه‌ساز دریافت وام از طریق نهادهای دیگر هستند اما با توجه به اینکه امکانات آموزشی مناسبی را دارد متاسفانه با استقبال کمی از مردم شهرستان مواجه بوده بنابراین می‌توان جوانان را به این مرکز هدایت کرد تا مهارت فرا گرفته و در جامعه نشان دهند.

وی با اشاره به چهاردهم مرداد، روز حقوق بشر و کرامت انسانی، خاطرنشان کرد: بنابر آیات قرآن کریم انسان مکرم است و باید گرامی داشته شود بنابراین نباید خود را حقیر کند همچنین دین اسلام بیشتر اعتبار را به انسان و انسانیت می‌بخشد و حقوق بشر آمریکایی در حقیقت حق بشر را نادیده می‌گیرد.

دهشیری تاکید کرد: انسان‌ها محترم هستند و نباید مورد جسارت قرار بگیرند و حرکت اخیر یک فرد را مشاهده کردیم که یک خانم آمر به معروف را در شیراز مورد ضرب و شتم قرار می‌دهد که البته مقامات قضایی و انتظامی برخورد خواهند کرد.

امام جمعه اردستان با اشاره به هفدهم مرداد و روز خبرنگار، تصریح کرد: روز شهادت خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در هفدهم مرداد سال ۷۷ به عنوان روز خبرنگار نامیده شده که در این راستا از زحمات خبرنگاران تشکر می‌کنیم که خبرها را منعکس می‌کنند و می‌خواهیم که در خبررسانی دقت، سرعت و امانت‌داری را مدنظر قرار دهند.

وی یادآور شد: برخی شهروندان پیشنهاد داده‌اند که بسیار خوب است در شهرستان همچون سابق سازمان انتقال خون حضور پیدا کند و مردم که می‌خواهند اهدای خون انجام دهند، از این فرصت استفاده کنند و از دستگاه‌های مربوطه می‌خواهیم که در این خصوص برنامه‌ریزی و پیگیری کنند.

پایان پیام/۶۳۱۳۵/ش

منبع: فارس
شناسه خبر: 1425639

مهمترین اخبار ایران و جهان: