نیوز سیتی!
02 مرداد 1402 - 12:14

عملکرد حوزه هنری کردستان در بحث مبارزه با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی ستودنی است

جانشین دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان ،فعالیت‌های حوزه هنری کردستان در مسیر مبارزه با اعتیاد و کاهش آسیب‌های اجتماعی را ستودنی و بسیار بالاتر از سایر دستگاه‌های فرهنگی عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سلیم کریمی جانشین دبیر شورای هماهنگی  مبارزه با مواد مخدر استان کردستان در دیدار با افشین آزادی سرپرست حوزه هنری استان کردستان که به منظور تبادل تفاهم.نامه همکاری  فی مابین در محل شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر برگزار شد اظهار داشت: یک کار هنری خوب و درست می‌تواند در زمینه بالابردن مؤلفه‌های فرهنگی و حساسیت جامعه نسبت به اقدامات مراقبتی و کاهش معتادین  در جامعه مؤثر واقع شود.

وی ادامه داد: البته یک اثر هنری اگر متناسب با مؤلفه‌های مورد نظرو علمی در نظر گرفته شده در بحث مبارزه با مواد مخدر تولید نشود بسیار می‌تواند مخرب  عمل کرده که برای آن باید کمیته‌های تخصصی تشکیل و هنرمندان از آخرین داده ها و  نحوه انتقال پیام به مخاطب آگاه گردند.

کریمی در این زمینه به آثار هنری  مختلفی که صورت گرفته است اشاره کرد و گفت: در این آثار با قراردادن تیم‌های تخصصی و تحقیق و پژوهش و جمع‌بندی تمام نظرات شاهد آثار ارزشمندی بوده‌ایم که نمونه آن را می‌توان در فیلم هرس مشاهده کرد.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه منعقده بین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و حوزه هنری گفت: در قالب این تفاهم نامه سه ساله می‌توان کارهای ارزشمندی را انجام داد و با توجه به شناختی که از توان و اهتمام حوزه هنری وجود دارد کارهای ماندگار هنری را می‌توانیم شاهد باشیم.

وی با استقبال از نظرات سرپرست حوزه هنری استان کردستان در بخش تدوین سند زیست بوم ویژه استان، گفت: مطالعات بسیار خوبی در این زمینه در حال انجام است و امیدواریم با همکاری دستگاه‌های مختلف در سریعترین زمان ممکن یک سند جامع بومی در این زمینه را شاهد باشیم.

این کارشناس و مدرس حوزه مواد مخدر ادامه داد: آمادگی داریم تا در خصوص برگزاری نشست‌های مختلف با هنرمندان و آموزش آنان و کمک در پیدا کردن سوژه مناسب در کنار مهیا کردن امکان حضور در کمپ‌ها و دیدار با بهبود یافتگان و دیگر مسائل مورد نیاز آنان با همکاری حوزه هنری اقدام کنیم.

کریمی پرداختن به موضوع اعتیاد به عنوان کلان آسیب‌ اجتماعی از مسیر فرهنگ و هنر ضرورتی انکارناپذیر عنوان کرد و گفت: امیدوارم با همکاری حوزه هنری و ایجاد زبانی مشترک میان دغدغه‌مندان به بیان روایات مختلف در این حوزه پرداخته و از ذوق و استعداد هنرمندان بخش‌های مختلف هنری، برای حساس‌سازی مردم و الویت‌دهی به مسوولان در خصوص خطرات این پدیده شوم اجتماعی و لزوم توجه همگان برای رفع و کنترل آسیب بهره برد.

انتهای پیام ۲۳۳۰/۷۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1397283

مهمترین اخبار ایران و جهان: