نیوز سیتی!
10 مرداد 1402 - 13:29

طرح طلایه داران تبلیغ در دهه اول ماه محرم در شهرضا اجرا شد

شهرضا - رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرضا گفت: طرح طلایه داران تبلیغ در دهه اول ماه محرم در شهرضا اجرا شد.

حجت الاسلام والمسلمین خلیل کوهگرد در گفت و گو با خبرنگار مهر ضمن تسلیت ایام شهادت اباعبدالله الحسین (ع)، اظهار داشت: امسال در حرکتی هماهنگ و منسجم، در آستانه ماه محرم، دو جلسه شاخص برای مسئولین هیئت‌های مذهبی شهرستان برگزار شد که مسئولین شهری و استانی در این جلسه، نکاتی در خصوص مسائل روشنفکری، امنیتی، ایمنی و بهداشتی، جهت برگزاری هر چه بهتر سوگواری محرم، ایراد کردند.

عزاداری ۱۳۲ هیئت مذهبی شهرستان شهرضا در دهه اول محرم

وی با بیان اینکه ۱۳۲ هیئت مذهبی شهرستان شهرضا در دهه اول محرم عزاداری کردند، افزود: همزمان با اولین جمعه ماه محرم، همگام با سراسر کشور، مراسم شیرخوارگان حسینی، در ۴ مکان شهر و در مقاطع زمانی مختلف اجرا و برگزار شد که در این مراسم، مادران فرزندان نوزاد خود را به یاد شهید شش ماهه دشت کربلا به این مراسم آوردند، تا فرزندان خود را نذر قیام و مکتب حضرت سیدالشهدا (ع) کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرضا ادامه داد: با برنامه ریزی شورای هیئات مذهبی، تجمع هیئات مذهبی شهر، و نیز کاروان نمادین ورود به کربلا و عزای امام حسین (ع)، در روز تاسوعا و عاشورا با وحدت و اتحاد حسینی انجام شد که با حضور با شکوه مردم رو به رو بود.

وی با بیان استقبال گسترده مردم ولایت پذیر شهرضا از کاروان پیاده انصارالحسین (ع) تصریح کرد: با برگزاری جلسات متعدد، مراسم استقبال و پذیرایی در سه مسیر و دو بقعه متبرکه، از زائران پیاده کاروان امام حسین (ع)، انجام شد.

گوهکرد گفت: در بخش نذورات هیئت‌ها، حدود ۴۰ تن برنج و دیگر ارزاق در هیئت‌های مذهبی دارای مجوز شهر با ارائه حواله از سوی اداره تبلیغات اسلامی، توذیع شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرضا با اشاره به مراسم و جلسات عزاداری دانش آموزی بیان داشت: نوجوانان در قالب هیئت‌های جوان با حضوری پر رنگ در این جلسات که با همکاری آموزش و پرورش بود به سوگواری و عزاداری نوجوان کربلا حضرت قاسم بن الحسن (ع) و دیگر شهدای کربلا پرداختند.

اعزام ۶۰ مبلغ به نقاط مختلف اصفهان

کوهگرد افزود: با تشکیل نشست‌های تخصصی و توجیهی برای روحانیون، در دهه اول محرم، ۶۰ نفر از روحانیون مبلغ به روستاهای شهرستان اعزام شدند، که محوریت تبلیغ آنان، بیانات امام حسین (ع)، جهاد تبیین و آسیب‌های اجتماعی بود.

وی ضمن تشکر از عزاداران، بانیان و موکب داران و اصحاب رسانه حسینی گفت: ماه محرم فرصتی بزرگ و مغتنم برای آشنایی مردم با فلسفه قیام و مکتب امام حسین (ع) و پیشروی از انحرافات دشمن در جامعه اسلامی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1421483

مهمترین اخبار ایران و جهان: