نیوز سیتی!
04 مرداد 1402 - 15:30

استکبار جهانی منطق اسلام را برنمی‌تابد

زنجان-فعال فرهنگی، مستندساز و خبرنگار آمریکایی‌الاصل گفت: استکبار جهانی چون منطق اسلام را برنمی‌تابد، از این رو دست به کارهای توهین‌آمیز می‌زند.

به گزارش خبرنگار مهر، مرضیه هاشمی ظهر چهارشنبه در دومین نشست بین‌المللی اعتلای نهضت حسینی، تحقق تمدن نوین اسلامی که به بررسی ویژه جریان افراطی‌گری و اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم اختصاص داشت، با یادآوری اینکه زمانی که دنیا در دستان دو بلوک شرق و غرب بود، امام خمینی (ره) با قیام خود اعلام کردند که نه شرق و نه غرب و فقط اسلام ضامن سعات بشری است، گفت: این سخن گهربار امام راحل به مذاق شوری سابق و ایالات متحده آمریکا خوش نیامد.

وی تصریح کرد: بعد از بیانات بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی ایران، جبهه حق و باطل بیش از گذشته نمایان و مشخص شد و از آن تاریخ تا به امروز حملات و هجمه‌های زیادی علیه مسلمانان جهان شکل گرفته است.

این فعال فرهنگی با اشاره به اینکه زمانی که استکبار جهانی به عینه دید که مردم به سمت دین اسلام جذب شده و مسلمان می‌شدند، تلاش کرد تا با اقداماتی که همه آن‌ها به نوعی سیاه‌نمایی بود، این دین کامل را در نزد همگان به گونه‌ای دیگر معرفی کند، خاطرنشان کرد: به همین خاطر استکبار تلاش خود را به کار برد تا مردم به هیچ وجه ندای اصلی دین اسلام را نشنوند، از این رو سیاه‌نمایی یکی از اقدامات اصلی استکبار جهانی بود تا به همگان بگوید که به مسلمانان نزدیک نشوید.

هاشمی با یادآوری اینکه امروز عده زیادی از مردم آمریکا به دنبال کشف حقیقت و مهم‌تر از همه گرویدن به دین مبین اسلام هستند، عنوان کرد: این موضوع بعد از واقعه ۱۱ سپتامبر بیش از پیش نمایان شد، هر چند استکبار جهانی دست از تلاش برای کمرنگ کردن اسلام ناب محمدی نکشید و این دسیسه‌ها و هجمه‌ها تا به امروز نیز ادامه دارد.

این مستندساز با بیان اینکه استکبار جهانی ادعا می‌کند که حافظ حقوق همه انسان‌ها بوده و افراد می‌توانند دین خود را آزادانه انتخاب کنند، یادآور شد: این در حالی است که زمانی که با دینی چون اسلام مواجه می‌شوند، همواره به دنبال این هستند که آزادی بیان برای مسلمانان می‌تواند عواقبی به دنبال داشته باشد و این با موضوع حقوق بشر کاملاً منافات دارد.

وی با تاکید بر اینکه اسلام تنها دینی است که چارچوب سعادت بشری را مشخص کرده و همین موضوع باعث شده است تا بسیاری از مردم به دنبال روشنگری در این زمینه باشند، ادامه داد: به هیچ عنوان اجازه توهین به کتاب مقدس یعنی قرآن را نمی‌دهیم و نباید در این زمینه بی‌تفاوت باشیم.

فعال فرهنگی، مستندساز و خبرنگار آمریکایی‌الاصل با اشاره به اینکه آمریکا امروز کشوری است که دین در این سرزمین به موضوعی بسیار کمرنگ تبدیل شده است، ابراز کرد: متاسفانه در آمریکای امروز هیچ حد و مرزی بین انسان‌ها نبوده و هرج و مرج انسانی همه جا را فرا گرفته است. به فرموده رهبر فرزانه انقلاب اسلامی ایران باید با این گونه رفتارهای توهین‌آمیز برخورد جدی شود.

هاشمی با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی همه به دنبال تحقیق در خصوص دین اسلام و مسلمان شدن هستند، افزود: وقتی استکبار جهانی قادر به مقابله با منطق اسلام نیست، به انجام مسائل و اقدامات توهین‌آمیز دست می‌زند و پشت این قضیه نیز سازمان‌های اطلاعاتی و جاسوسی غرب قرار دارد.

این مستندساز آمریکای‌الاصل تاکید کرد: استکبار جهانی قصد دارد با این حرکت نشان دهد که مسلمانان جزو اقشاری هستند که رفتارهای خشونت‌آمیز دارند، به همین خاطر با ارزش‌های مسلمانان بازی می‌کنند، در حالی که مسلمانان به مهربان‌ترین دین خداوند ایمان آورده‌اند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1405683

مهمترین اخبار ایران و جهان: