نیوز سیتی!
24 مرداد 1402 - 10:37

گلایه‌های شمشیرباز زنجانی از مسئولان؛ به هیچ کدام از مطالباتم پاسخ نمی‌دهند

محمد اسماعیلی شمشیر باز زنجانی قهرمان مسابقات اپه قهرمانی کشور گلایه‌‎‌هایی را در خصوص مسئولان مطرح کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان‌، مسابقات قهرمانی کشور آقایان در رشته اسلحه اپه، از 22 مرداد 1402 آغاز و با حضور 73 شمشیرباز از 19 استان برگزار شد. در این رقابت‌ها و پس از مجموع 264 بازی، محمد اسماعیلی از زنجان به عنوان قهرمانی این رقابت‌ها رسید. این سومین قهرمانی اسماعیلی در سال جاری در رقابت‌های کشوری بود.

محمد اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: سطح رقابت‌های مسابقات قهرمانی کشور بسیار بالا بود و به لطف خدا و دعای خیر مردم توانستم رتبه نخست این رقابت‌ها را به دست بیاورم.

وی با بیان اینکه قهرمانی در این رقابت‌ها در مجموع امتیازات برای حضور در تیم ملی تأثیرگذار است، گفت: از اول سال تاکنون چهار رقابت کشوری برگزار شده که بنده سه مدال طلا و یک مدال نقره کسب کرده‌ام؛ در کل امتیاز مجموع این رقابت‌ها در دعوت شدن به تیم ملی تأثیر دارد.

شمشیرباز زنجانی تصریح کرد: مسابقات کسب سهمیه المپیک در یک سال آینده برگزار خواهد شد و هدف بنده شرکت در این مسابقات و کسب سهمیه المپیک برای کشورم است. البته در آینده مسابقات آسیایی هم برگزار خواهد شد ولی کمیته ملی المپیک تمرکز خود را بر روی رشته‌هایی می‌گذارد که امکان کسب مدال دارند.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه در این رشته با چه مشکلاتی مواجه هستید افزود: دستمزد قراردادها برای لیگ شمشیربازی بسیار پایین است؛ برای یک سال قرارداد یک شمشیرباز حدود 20 میلیون تومان است که واقعاً این رقم ارزش حضور ندارد. از طرفی دیگر وقتی هم در لیگ حضور نداشته باشیم قطعاً بر روی آمادگی ما در رقابت‌های ملی و بین المللی تأثیر می‌گذارد.

اسماعیلی ادامه داد: مهم‌ترین مشکل بنده مشکل درآمد مالی و اشتغال است. اگر کاری در حوزه ورزش و یا اداری داشته باشم و با حضور پی در پی بنده در رقابت‌ها مشکل نداشته باشند، بسیار عالی است. در حال حاضر برخی از شمشیربازان خوب زنجان در نهادهایی مشغول به کار هستند که نمی‌توانند برای حضور در رقابت‌های ملی مرخصی بگیرند. به طور مثال یکی از شمشیربازان خوب زنجانی نگهبان یکی از بیمارستان‌های زنجان است و به خاطر اینکه نتوانست کسی را جایگزین خود در شیفت کاری خود قرار دهد، نتوانست در این رقابت‌ها حضور داشته باشد؛ به نظر بنده مسئولان ورزش استان باید این مشکلات را حل کنند.

وی اضافه کرد: بنده تنها ورزشکاری در زنجان هستم که در سه رقابت حساس جهانی و سهمیه المپیک از حضور در رقابت با حریف رژیم صهیونیستی خودداری کردم. ولی مسئولان فقط به فکر عکس انداختن با بنده هستند و به هیچ کدام از مطالبات بنده پاسخ نمی‌دهند.

اسماعیلی گفت: اخیراً دیداری با مدیرکل ورزش استان و نماینده مجلس استان نیز داشتم و تمام این مشکلات را به آنان گفتم ولی مسئولان فقط وعده می‌دهند و هیچ حمایتی از ورزشکاران نمی‌کنند. حتی در دولت قبل هم این مشکلات را به استاندار وقت زنجان و مسئولان وقت ورزشی منتقل کردم ولی هیچ اتفاقی رخ نداد.

شمشیربازی , فدراسیون شمشیربازی ایران ,

انتهای پیام/

 
منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1443239

مهمترین اخبار ایران و جهان: