نیوز سیتی!
19 مرداد 1402 - 21:07

آیت الله «بهاالدین محمدی عراقی» از مفاخر ایران اسلامی است

کرمانشاه- مشاور عالی رئیس قوه قضائیه با اشاره به فضایل اخلاقی علمای استان کرمانشاه، گفت: آیت الله «بهاالدین محمدی عراقی» از مفاخر ایران اسلامی است.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم بزرگداشت چهل و دومین سالگرد شهادت آیت‌الله بهاالدین محمدی عراقی با حضور و سخنرانی آیت‌الله صدیقی امام جمعه موقت تهران و مشاور عالی رئیس قوه قضائیه در دادگستری کل استان کرمانشاه بعد از ظهر پنجشنبه برگزار شد.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه آیت الله بهاالدین محمدی عراقی از مفاخر ایران اسلامی است، اظهار کرد: آیت الله بهاالدین محمدی عراقی هم عالم بود و هم دغدغه مند و از نظر صداقت و مزایای اخلاقی در رتبه بالا قرار داشت.

امام جمعه موقت تهران خاطر نشان کرد: کرمانشاه دارای علما بزرگ و ارزشمندی است که نسبت به ایشان اعم از علما قبلی و فعلی احساس وابستگی دارم.

وی با اشاره به نقش امام خمینی (ره) در انقلاب شکوهمند اسلامی، تاکید کرد: حضرت امام خمینی (ره) حکومت طاغوت را معجزه آسا باطل کردند و کسی بود که حکومت، زمامداری و اقتدار ذره‌ای از عبودیتش کم نکرد چرا که تربیت یافته مکتب زینب (س) بود.

آیت‌الله صدیقی تصریح کرد: دشمن لحظه‌ای از تخریب معنویت و از بین بردن صداقت انقلاب غافل نیست و کشف حجاب قدم اولشان است و به این بهانه می‌خواهند عزت، ناموس و استقلال و ثروت‌های مملکت را به غارت ببرند.

در ابتدای این مراسم دکتر کرمی رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه نیز با خیر مقدم و گرامیداشت یاد شهید بهاالدین محمدی عراقی طی سخنانی با اشاره به موضوع حجاب یادآور شد: بر کسی پوشیده نیست موضوع حجاب یک مسئله فرهنگی، تبیینی و ارشادی است و کسانی که شیطنت می‌کنند و برای کمک به اهداف دشمن و آزرده کردن ملت تلاش می‌کنند، دستگاه قضائی با آنها هیچ مسامحه‌ای نخواهد کرد و برخورد قاطع و قانونی انجام می‌دهد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1436139

مهمترین اخبار ایران و جهان: