نیوز سیتی!
06 مرداد 1402 - 16:37

نماز جمعه جهاد تبیین و مقابله با جنگ ترکیبی دشمن است

بوشهر- امام جمعه اهرم گفت: نماز عبادی سیاسی جمعه جهاد تبیین و مقابله با جنگ ترکیبی دشمن است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حبیب پهلو زاده در خطبه‌های نماز جمعه اهرم ضمن تسلیت روز عاشورا اظهار داشت: عاشورا ممکن است در هر زمانی تکرار شود؛ اگر خواص جامعه نسبت به مقاومت در مسیر حق کوتاهی کنند، یا اگر خواص بخاطر ترس از مرگ و یا تطمیع با دنیا، تسامح با مستکبرین را گزینه اصلی خود بدانند.

امام جمعه اهرم افزود: در بعضی زمان‌ها خواصی مثل سامری‌ها، طلحه و زبیر بخاطر زاویه‌ای که با ولایت پیدا می‌کنند سبب انحراف عمیق در خودشان و بین جامعه خواهند شد.

پهلوزاده اضافه کرد: در زمان ما خواص تغییر کرده اند و اگر کسی در فضای مجازی دارای تعداد تأییدی بیشتری بود و یا دنبال کننده بیشتری داشت این از خواص جامعه امروز می‌شود ولو که بی سواد هم باشد لذا امروز به کمک فضای مجازی تأثیر این افراد بر مردم بسیار شده است وباید مواظب فرزندان بی دفاع خود باشیم.

وی ادامه داد: گریه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها تنها برای از دست دادن پدر نبود، بلکه با آن گریه‌ها مردم را به یاد دردها و رنج‌هایی می‌انداخت که حضرت فاطمه زهرا از غاصبین دیده بود. امام سجاد علیه السلام در مبارزه با بنی امیه از دو سلاح گریه و دعا استفاده کردند، «گریه‌های امام سجاد علیه‌السلام، گریه سیاسی بود» امام رضا علیه السلام وقتی به اجبار مأمون به مَرو سفر کردند به خانواده فرمودند جمع شوید و گریه کنید که من برنمی‌گردم.

امام جمعه اهرم تصریح کرد: پیام آن گریه در آستانه سفر امام رضا علیه السلام این بود که مردم و تاریخ بدانید که بر من ظلم می‌کنند. گریه سیاسی، روضه سیاسی می‌خواهد، روضه سیاسی، شعر سیاسی می‌خواهد، شعر سیاسی، آموزش سیاسی می‌خواهد، منبری و مبلّغ سیاسی می‌خواهد! این‌ها همه سلسله‌وار لازم و ملزوم یکدیگر هستند. ما حتی ملت نماز سیاسی هستیم! چون توصیه مؤکد شده نماز با تربت کربلا خوانده شود.

وی خاطر نشان کرد: تربت در واقع یادآور داستان کربلا و مرور این ماجرا است؛ ماجرایی که گویای نبرد حق و باطل است. بعد از نوشیدن آب مستحب است بر امام حسین و اصحابش سلام داده شود و لعن دشمنانش. بنابراین اسلام همه‌اش سیاست است؛ چه برسد به آب و اشک و نمازش.

پهلوزاده افزود: عده‌ای از معرفت امام و ولی زمان غافل می‌شوند و وقتی معرفت کسب نشد معیت و همراهی و همدلی حاصل نخواهد شد و کربلا اتفاق می‌افتد اما در انقلاب اسلامی با وجود معرفت مردم به ولایت فقیه و نقش مؤثر ولایت فقیه در وحدت و رفع اختلاف‌ها، تبعیت از ولایت فقیه عامل اصلی حفظ اسلام و مسلمین خواهد بود.

وی اظهار داشت: امروز پنجم مرداد سالروز برگزاری اولین نماز جمعه در کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است. از مردم شریف و مسئولین هم تشکر می‌کنیم در همکاری و پشتیبانی از ستاد نماز جمعه برای هرچه بهتر برگزار شدن برنامه‌های عبادی و سیاسی شهر.

امام جمعه اهرم بیان کرد: نماز عبادی سیاسی جمعه جهاد تبیین و مقابله با جنگ ترکیبی دشمن است. نماز جمعه‌ها محل بسیار مغتنمی برای تبیین نقشه‌ها و فتنه‌های دشمنان هستند.

پهلوزاده افزود: نماز جمعه محل اجتماع عظیم و باشکوه مردم برای دفاع از ولایت است. هر اندازه اجتماع مردم در نماز جمعه پرشکوه‌تر باشد جامعه‌ای سالم و با وحدت بیشتر خواهد بود و اختلاف‌ها به حداقل می‌رسد.

وی تصریح کرد: فرهنگ و گفتمان عاشورا، فرهنگ مقاومت در برابر ظلم است و مقاومت و استقامت مردم ایران اسلامی در این ۴۴ سال از باب تعلقی است که به فرهنگ عاشورا دارند. با تقویت فرهنگ ایثار و مقاومت و حضور در مراسم‌های محرم و صفر مقاومت در برابر دشمنان را بیشتر کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1412939

مهمترین اخبار ایران و جهان: