نیوز سیتی!
16 مرداد 1402 - 18:09

رایزنی لاوروف و وانگ یی درباره اوکراین

وزرای خارجه روسیه و چین بر مخالفت خود با رویکرد تقابلی غرب تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشا تودی، وزرای خارجه روسیه و چین امروز دوشنبه به گفتگو بر سر مسائل بین المللی و دو جانبه پرداختند.

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه این کشور امروز با «وانگ یی» همتای چینی خود به صورت تلفنی درباره بحران اوکراین بحث و رایزنی کرد.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است که لاوروف و وانگ یی در این گفتگوی تلفنی بر این مهم تاکید کردند که روسیه و چین سیاست تقابل غرب علیه خود را رد می کنند.

بنا به اعلام وزارت خارجه روسیه، وحدت رویه مسکو و پکن در قبال مسائل جهانی از سوی وزرای خارجه چین و روسیه مورد تایید قرار گرفت.

روزنامه واشنگتن‌پست اخیراً در گزارشی با اشاره به اینکه آمریکا از شروع عملیات نظامی روسیه در اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، بیش از ۶۰ میلیارد دلار کمک مالی برای کی‌یف فراهم کرده است، نوشت که با این رقم حالا اوکراین به بزرگ‌ترین دریافت‌کننده کمک‌های واشنگتن از جنگ جهانی دوم به بعد مبدل شده است.

واشنگتن‌پست پس از ارزیابی داده‌های رسمی پنتاگون و وزارت خارجه آمریکا نوشت که اوکراین بیش از ۶۶.۲ میلیارد دلار کمک از آمریکا دریافت کرد که بیش از ۴۳ میلیارد دلار آن، کمک نظامی مستقیم بوده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1430939

مهمترین اخبار ایران و جهان: