نیوز سیتی!
21 مرداد 1402 - 16:14

خطبه تراز خطیب جمعه باید در راستای ولایت باشد

ساری- نماینده ولی فقیه در مازندران خطبه امام سجاد (ع) را الگوی خوبی برای خطبه تراز دانست و گفت: خطبه تراز خطیب جمعه باید در راستای ولایت باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی بعدازظهر شنبه در گردهمایی ائمه جمعه موقت استان با موضوع خطبه تراز، ضمن تسلیت سالروز شهادت امام چهارم (ع)، اظهار کرد: جایگاه امامت جمعه مهم است و این تریبون و جایگاه باید به مردم تغذیه درست بدهد.

وی افزود: کیفیت خطبه امام جمعه موقت و اصلی نباید تفاوتی داشته باشد و بین ائمه جماعات باید گفتگو صورت بگیرد از این رو نگاه به خطبه امام سجاد (ع) در جامعه اموی دمشق می‌تواند برای ما الگوی خوبی از یک خطبه تراز باشد و از آن ویژگی‌های یک خطبه تراز را استخراج کنیم.

آیت الله محمدی لائینی خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های خطبه تراز این است که در جهت رضای خالق باشد و در جهت رضای مخلوق به قیمت سخط رضای خالق نباشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به فرموده امام سجاد (ع)، یادآور شد: یک خطبه تراز خطبه‌ای است که رضای خدا را بر همه چیز ترجیح بدهد.

امام جمعه ساری همچنین بیان کرد: همواره باید به مصلحت بیندیشیم و هم مردم و هم حکومت اسلامی را داشته باشیم و برای یک خطیب خطبه تراز باید در راستای ولایت بوده و ولایت در اولویت باشد.

این مسئول در پایان عنوان کرد: امیدواریم با تقویت امام جمعه اصلی و موقت این تریبون و جایگاه در مجموع تقویت شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1438383

مهمترین اخبار ایران و جهان: