نیوز سیتی!
21 مرداد 1402 - 10:45

مددجویان کمیته امداد سمنان هزینه ساخت مسکن دریافت می کنند

سمنان- مدیرکل کمیته امداد استان سمنان از اجرای طرح نهضت ملی مسکن ویژه مددجویان این نهاد در شهرها و روستاهای استان خبر داد و گفت: مددجویان در این طرح از کمک بلاعوض بهره مند می شوند.

محمد حسین ذوالفقاری در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره خدمت رسانی کمیته امداد به نیازمندان در حوزه مسکن، تاکید کرد: این نهاد سه نوع خدمت رسانی را به مستأجران تحت پوشش ارائه می‌کند که یکی از آنها تأمین اجاره بهای مسکن و ودیعه مسکن است.

وی با بیان اینکه این خدمت به شرط ارائه اجاره نامه و ماهانه ۶۰۰ هزار تومان به مددجویان کمیته امداد ارائه می‌شود، ابراز کرد: برای ودیعه مسکن نیز تا سقف ۵۰ میلیون تومان از منابع داخلی و از منابع بانکی نیز تا سقف ۸۰ میلیون تومان با توجه به اعتبارات دریافتی قابل پرداخت است.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان دیگر خدمت این نهاد در زمینه خانه‌های مددجویان را مسکن روستایی دانست و تاکید کرد: مستاجرانی که معیشت بگیر باشند و همچنین خانواده آنها دو نفر به بالا باشد به شرط دارا بودن زمین در روستا می‌توانند از ۲۰۰ میلیون تومان وام مسکن و ۶۰ الی ۱۵۰ میلیون تومان نیز کمک کمیته امداد و ۵۰ میلیون تومان هم وام قرض‌الحسنه بهره مند شوند تا در زمین خودشان خانه بسازند.

ذوالفقاری با بیان اینکه مستاجرانی که در شهرها زندگی می‌کنند می‌توانند در طرح نهضت ملی مسکن نام نویسی کنند، گفت: این افراد پس از نام نویسی و تأیید راه و شهرسازی به صورت مرحله‌ای تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان از خدمات کمیته امداد بهره مند می‌شوند تا بتوانند خانه خودشان را بسازند.

وی با بیان اینکه این افراد ۵۰ میلیون تومان هم وام قرض‌الحسنه دریافت خواهند کرد، افزود: در صورتی که مددجویان قصد خرید مسکن را داشته باشند به شرط داشتن شرایط حمایتی تا ۲۰۰ میلیون تومان بلاعوض و ۵۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه به آنها تعلق می‌گیرد.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان گفت: در حال حاضر بیش از دو هزار و ۵۰۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد مستأجر هستند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1437683

مهمترین اخبار ایران و جهان: