نیوز سیتی!
22 مرداد 1402 - 13:21

تفاهم برای ورود دانش‌های نوین به محیط زیست در چهارمحال و بختیاری

شهرکرد_مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: تفاهم‌نامه همکاری بین حفاظت محیط‌زیست استان و دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد با هدف گسترش همکاری‌ با مراکز علمی و ارتقای سطح تحقیقاتی منعقد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید یوسف‌پور صبح یک شنبه در نشست با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد اظهار داشت: در راستای توسعه همکاری‌های آموزشی، تحقیقاتی، فناوری و اجرایی و برای تقویت هر چه بیشتر ارتباط با مراکز علمی و ارتقای سطح تحقیقاتی، تفاهم نامه‌ای بین اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان چهارمحال و بختیاری و دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد به امضاء رسید.

وی افزود: تقویت و توسعه همکاری‌های بین دو طرف با هدف دسترسی و بکارگیری دانش فنی و فناوری روزآمد در اجرای طرح‌های پژوهشی، آموزشی، مطالعاتی، توسعه‌ای، کاربردی و مشاوره‌ای با بخش پژوهش و مراکز تحقیقاتی به منظور دستیابی به سطح بهتر حفاظت از تنوع زیستی، حفاظت بهینه از منابع پایه (آب، خاک و هوا) و ارتقای دانش و فرهنگ حفظ محیط‌زیست در گروه‌های هدف از موضوعات این تفاهم نامه است.

یوسف پور بیان داشت: زمینه برای افتتاح و فعالیت خانه فناور محیط‌زیست در دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد فراهم شده و به زودی این مرکز علمی با همکاری دانشگاهیان افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری اولین همایش دانش سنتی محیط‌زیست در مهرماه سال جاری، از مسئولان علمی و واحدهای پژوهشی دانشگاه آزاد برای هم‌افزایی و افزایش بار علمی این همایش ملی دعوت به‌عمل آورد.

لازم به ذکر است، این تفاهم‌نامه همکاری با حضور سعید یوسف‌پور مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری و ابراهیم رحیمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد و در دو نسخه به امضاء رسید.
منبع: مهر
شناسه خبر: 1439783

مهمترین اخبار ایران و جهان: