نیوز سیتی!
22 مرداد 1402 - 14:54

آلمان برای اولین بار پهپادهای مدرن به اوکراین می‌دهد

شرکت تسلیحاتی راین متال آلمان به سفارش دولت قرار است تا پایان سال جاری میلادی برای اولین بار پهپادهای با آخرین فناوری را به اوکراین ارائه دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از "ان تی وی"، تا پایان سال، اوکراین یک محموله نظامی جدید از گروه تسلیحاتی راین متال آلمان دریافت خواهد کرد. قرار است برای اولین بار پهپادهایی با آخرین فناوری به این کشور ارائه شوند. بر این اساس برای استفاده از این پهپادهای شناسایی بدون سرنشین نیازی به آموزش نیست.

به این ترتیب گروه تسلیحاتی راین متال آلمان پس از مهمات، تانک، دفاع ضد هوایی و کامیون های نظامی به زودی پهپادهای اوکراینی را نیز تامین خواهد کرد.

یک سخنگوی این شرکت در دوسلدورف گفت که سفارش مربوطه انجام شده است. نشریه بیلد ام سونتاگ هم پیش از این در این باره گزارش داده بود. بر این اساس این تحویل تا پایان سال انجام خواهد شد، اما این نشریه از حجم سفارش نامی نبرد.

اینها پهپادهای شناسایی "Luna NG" هستند که مسلح نخواهند شد. "NG" مخفف "نسل جدید" است. آنها می توانند چندین صد کیلومتر پرواز کنند و ارتباطات دشمن را استراق سمع یا مختل کنند. در وب سایت شرکت راین متال این هواپیمای بدون سرنشین به عنوان جوان ترین عنصر در منظومه قمری توصیف شده است. این پهپادها با ساختار بدنه فوق سبک اما بسیار پایدار ساخته شده از CFRP (پلاستیک تقویت شده با فیبر کربن)، زمان پروازی بیش از 12 ساعت و برد پیوند داده بیش از 100 کیلومتر را ارائه می دهد که با تجهیزات اختیاری SatCom می توان آن را بیشتر افزایش داد.

به گفته راین متال، عملکرد سیستم "Luna NG" برای مدت طولانی آزمایش شده و می تواند بدون آموزش قبلی پروازی مورد استفاده قرار گیرد. بر این اساس برنامه ریزی ماموریت و تجزیه و تحلیل داده ها تا حد زیادی با استفاده از نرم افزار ارائه شده به صورت خودکار انجام می شود. این عملیاتی ایمن و قابل اعتماد را تضمین می کند. کامیون هایی که برای حمل و نقل زمینی استفاده می شوند نیز بر این اساس تحویل داده می شوند.

این دستور از سوی دولت آلمان صادر شده است که از اوکراین حمایت می کند. این بزرگ‌ترین شرکت تسلیحاتی آلمان (راین متال) که دفترچه‌های سفارش‌ هایش حالا پرتر از همیشه است تا به حال تجهیزات نظامی گسترده‌ای را به اوکراین تحویل داده یا در حال کار بر روی آن است. اخیراً مشخص شد که این شرکت تانک های قدیمی لئوپارد را از یک شرکت بلژیکی خریداری کرده و می خواهد آنها را به گونه ای بازسازی کند که حدود 30 تانک از آنها برای جبهه های اوکراین مناسب باشد. راین متال همچنین می خواهد قراردادی را مستقیماً با کی یف برای ساخت کارخانه اصلی تانک جنگی در اوکراین امضا کند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1440083

مهمترین اخبار ایران و جهان: