نیوز سیتی!
08 مرداد 1402 - 15:03

تامین آب شرب پایدار روستای چنارعلیا در اسدآباد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از تامین آب شرب پایدار روستای چنارعلیای اسدآباد خبر داد.

 فرهاد بختیاری‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: در راستای انجام پروژه‌های جهاد آبرسانی روستایی و محرومیت‌زدایی به منظور ارتقای کیفیت و همچنین تامین پایدار آب شرب روستای چنار علیا از توابع شهرستان اسدآباد، حفر یک حلقه چاه مکانیکی به عمق ۱۵۰ متر در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: انجام این پروژه به مبلغ ۱۴ میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی و به پیمانکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) است که با انجام این پروژه بیش از ۵۰۰ خانوار در این روستا از نعمت آب آشامیدنی پایدار و سالم برخوردار خواهند شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان بیان کرد: این حفر چاه جزو طرح مجتمع آبرسانی روستایی چنارعلیا و یکی از پروژه‌های جهاد آبرسانی روستایی بسیج سازندگی در اسدآباد در مرحله اول است.
 
وی تصریح کرد: پروژه مجتمع آبرسانی روستایی چنارعلیا شامل حفر یک حلقه چاه، ساخت مخزن ۳۰۰ مترمکعبی و اجرای خط انتقال به طول سه کیلومتر در مجموع با ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است که فعلا حفر چاه آن آغاز شده است.

بختیاری‌فر عنوان کرد: بر اساس طرح جهاد آبرسانی روستایی در بهمن ۱۴۰۰، قراردادی با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) به عنوان متولی آبرسانی روستایی منعقد شد که طبق این قرارداد ۵۰۹ میلیارد تومان برای آبرسانی به ۱۶۰ روستا مدنظر قرار گرفت.

وی اضافه کرد: این پروژه با همکاری شرکت آب و فاضلاب و بسیج سازندگی به عنوان نماینده و معین قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در استان در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان بیان کرد: در قرارداد جدید که سال گذشته با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) منعقد شد ۹۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شد و مقرر شد آبرسانی به ۲۵۰ روستای جدید به ۱۶۰ روستایی که پیشتر پیش‌بینی شده بود، اضافه شود.

پایان پیام/۸۹۰۰۳/
 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1418283

مهمترین اخبار ایران و جهان: