نیوز سیتی!
08 مرداد 1402 - 09:33

واردات کالاهای بی کیفیت موجب تعطیلی کارخانه ها شده است

بیرجند- معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه قاچاق کالا ضربه مهلک به اقتصاد کشور است، گفت: واردات کالاهای بی کیفیت موجب تعطیلی کارخانه ها شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا طالبی شنبه شب در جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی، نظارت و بازرسی قاچاق کالا و ارز استان اظهار کرد: بخشی از سرمایه‌های ملی کشور از طریق قاچاق غارت می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: از طرفی دیگر کالاهای کم کیفیت هم وارد کشور می‌شود که سبب تعطیلی کارخانه‌ها شده است.

وی افزود: انجام این کار سبب وارد شدن ضربات سنگینی بر اقتصاد کشور می‌شود لذا همه اعضای این کمیسیون وظیفه دارند اهتمام ویژه‌ای برای مدیریت پیشگیری از قاچاق کالا داشته باشند.

معاون استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: تصمیمات مدیران دستگاه‌های اجرایی و اقداماتی که در این زمینه انجام می‌شود، نباید منشأ نارضایتی‌های اجتماعی شود

به گفته وی؛ قبل از انجام هر کاری باید اطلاع رسانی کافی و به موقع به مردم صورت گیرد.

طالبی تأکید کرد: مدیریت تأمین و توزیع فرآورده‌های سوختی از وظایف شرکت توزیع و پخش فرآورده‌های سوختی استان است و ارزیابی در این خصوص باید طوری باشد که منجر به تصمیم گیری های دقیق در این خصوص شود.

وی تصریح کرد: مجموعه‌های فعال در حوزه‌های کشاورزی و صنایع و معادن که ماشین آلات سنگین دارند باید نسبت به نصب سامانه مورد نظر یا جی پی اس اقدام کنند.

معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: سوخت خانوارهایی که علمک گاز درب منازل شأن نصب شده باید در تابستان به حداقل برسد و در شهریور ماه صفر شود تا برای گاز رسانی به منازل خود اقدام کنند.

طالبی اظهار کرد: افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی، برای این منظور می‌توانند از کمک کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی بهره مند شوند.

وی با تشکر از اقدامات انتظامی خراسان جنوبی برای برخورد با خودروهای شوتی قاچاق سوخت، گفت: پیشگیری و مقابله با خودروهای شوتی باید به موازات هم انجام شوند.

به گفته وی لازم است برای بررسی مغایرت‌های موجود در سوخت مصرفی ماشین آلات کشاورزی، صنعتی و معدنی استان جلسه‌ای با محوریت شرکت پخش و توزیع فرآورده‌ای نفتی، جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت برگزار شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1417383

مهمترین اخبار ایران و جهان: