نیوز سیتی!
08 مرداد 1402 - 18:36

انتقاد نماینده ولی فقیه در مازندران به دستگاه‌های فرهنگی

نماینده ولی فقیه در مازندران با هشدار به اینکه دستگاه‌های فرهنگی وظایف خود را درست انجام نمی‌دهند و این کار نیروهای فراجا را سخت‌تر می‌کند، گفت: نیروهای مسلح نیز اگر کار خودشان را درست انجام ندهند، کار فرهنگی حاصلی ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی امروز در دیدار با سردار قاسم رضایی جانشین فراجا با تسلیت ایام محرم، اظهار کرد: در یکی دو سال اخیر که دشمن خیابان‌ها را برای نیروهای فراجا پرزحمت کرده، این نیروها با اخلاق اسلامی و برخورد مردمی به ایفای نقش پرداخته و توانستند در کنار نهادهای امنیتی و دیگر نیروهای مسلح سلامت و امنیت لازم را حفظ کرده و از آن پاسداری کنند.

وی با اشاره به تلاش نیروهای فراجا برای مراقبت از محافل و مجالس عزاداری، خیابان‌ها و منازل، افزود: دشمنان ما برای ایام محرم امسال تدارکاتی دیده بودند برای اینکه به‌هم بزنند یا از نظر برخوردهای خشن ایجاد مشکل کرده و آشوب‌هایی را در مجامع حسینی شکل داده و وهم ایجاد کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اعلام اینکه در نیروی انتظامی از نظر عده و عُده تناسبی میان ماموریت‌ها و حجم وظایف وجود ندارد، خاطرنشان کرد: باید تزریق و جذب نیرو انجام شود؛ چرا که توان و انرژی کار برای خودش ظرفیتی دارد و نباید نیروها را خسته کرد.

محمدی‌لائینی با تاکید بر اینکه جذب قطره‌چکانی نیرو بی‌فایده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ممکن است رو به پیری جمعیت حرکت کنیم، از موجودی جوانان حاضر بهره ببریم و آنها را جذب کنیم خوب است، سلامت بدنی و سن نیروهای مسلح نیز مهم است.

وی یادآور شد: انسان در میدان عمل با وجود دغدغه هزینه‌های زندگی خیلی نمی‌تواند کارآمد عمل کند که باید به دغدغه معیشت نیروها توجه شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه طی چهار دهه گذشته در حوزه برخی از قوانین ناکارآمد مشکلات حقوقی داریم، افزود: بحث اطاله دادرسی و قوانین مجازاتی ناکارآمد نیاز به به‌روزرسانی دارد.

محمدی‌لائینی با اعلام اینکه مردم باایمان و با نجابتی داریم که اگر نباشد قطعا کار حفظ امنیت برای نهادهای امنیتی خیلی سخت می‌شد، تصریح کرد: قطعا مردم انقلاب را دوست دارند با فتنه‌ها و اغتشاشات به هیچ وجه کنار نمی‌آیند؛ چنانچه در سال گذشته مشاهده کردیم تعدادی انسان فریب‌خورده جاهل به هنجارشکنی پرداختند.

وی اظهار کرد: پیش‌بینی و محاسبات قطعی‌ اغتشاشگران این بود که حمله خط شکن اتفاق بیفتد بدنه دولت همراهی می‌کنند و انقلابی اتفاق می‌افتد، اما دیدیم که مردم ما همراهی نکردند، به‌ویژه مازندرانی‌ها ادبیات این‌چنینی ندارند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با هشدار اینکه دستگاه‌های فرهنگی وظایف خود را درست انجام نمی‌دهند و این کار نیروهای فراجا را سخت‌تر می‌کند، اضافه کرد: نیروهای مسلح نیز اگر کار خودشان را درست انجام ندهند کار فرهنگی حاصلی ندارد، نگاه سیاسی و فقهی باهم باید مدنظر باشد.

محمدی لائینی با تاکید بر اینکه مازندران نباید به‌عنوان یک استان دیده شود، گفت: نیروهای امنیتی در حال ارائه خدمت به ۵ تا ۶ استان هستند که مستلزم نگاه ملی است.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1418739

مهمترین اخبار ایران و جهان: