نیوز سیتی!
08 مرداد 1402 - 13:25

زارعی: باشگاه‌های غایب در سمینار جریمه می‌شوند/ حق پخش تلویزیونی معیار B صدور مجوز حرفه‌ای است

مدیر کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال گفت مدعوین غایب در نشست‌های فدراسیون با جریمه کمیته انضباطی روبه‌رو خواهند شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، مصطفی زارعی پس از پایان سمینار مدیران عامل باشگاه‌های لیگ برتر، دسته اول و فوتبال بانوان کشور گفت: درباره آخرین تغییرات آیین‌نامه‌ها صحبت کردیم و به تحلیل نتایج نکات موجود در صدور مجوز پرداختیم. با توجه به اطلاعاتی که داشتیم، مهم‌ترین مشکلات فوتبال ایران در بخش باشگاهی شناسایی و درباره آن صحبت شد.

وی در مورد اهمیت حق پخش تلویزیونی عنوان کرد: کنفدراسیون فوتبال آسیا به‌صورت جدی وارد حق پخش تلویزیونی شده و معیار B ما در صدور مجوز حرفه‌ای سال آینده خواهد بود. کل کشور برای حل این مسئله باید کمک کنند و اگر موضوع حل نشود، جریمه به دنبال خواهد داشت.

مدیر کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال در پاسخ به این پرسش که آیا نداشتن قرارداد حق پخش سبب ابطال مجوز حرفه‌ای می‌شود یا خیر، گفت: آیین‌نامه مجوز حرفه‌ای در شهریور برای ما ارسال می‌شود و نمی‌توانیم با قاطعیت در این باره صحبت کنیم. AFC باید این آیین‌نامه را ارسال کند و قوانین خودمان را در آن بگنجانیم.

زارعی در این باره که آیا ممکن است استفاده نکردن از سیستم کمک داور ویدیویی سبب شود که باشگاهی از کسب مجوز حرفه‌ای محروم بماند، اظهار داشت: بعید می‌دانم.

وی در مورد غیبت مدیران باشگاه استقلال در سمینار فوق و تأثیر این غیبت‌ها در صادر نشدن مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها تصریح کرد: اطلاعی ندارم. مطابق آیین‌نامه، باشگاه‌هایی را که برای آنها دعوتنامه می‌فرستیم و در جلسه غیبت می‌کنند، جریمه می‌کنیم. این کار را سال گذشته انجام دادیم و امسال هم گزارش جلسه را به کمیته انضباطی می‌فرستیم تا جرایم انضباطی در نظر گرفته می‌شود.

مدیر کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال با بیان اینکه باشگاه‌ها باید سیاست‌های خودشان را مشخص کنند، گفت: به همه باشگاه‌های لیگ برتری اعلام کردیم اعضای کمیته صدور مجوز حرفه‌ای در اختیار آنها هستند تا همه باشگاه‌ها مجوز بگیرند. اینکه باشگاهی موضوع مهم‌تر از مجوز دارد یا نخواهد در جلسه شرکت کند، به خودشان مربوط است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1418083

مهمترین اخبار ایران و جهان: