نیوز سیتی!
28 تیر 1402 - 07:53

بازدید مشاور معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از چاه‌های ژرف منطقه سیستان

مشاور معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در امور آب به همراه معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استاندار از چاه‌های ژرف منطقه سیستان در شهرستان های هامون و نیمروز بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، مشاور معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در امور آب به همراه معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استاندار از چاه‌های ژرف منطقه سیستان در شهرستان های هامون و نیمروز به منظور بررسی و ارزیابی فرآیند استحصال آب از این چاه ها و روند تامین آب شرب مورد نیاز مردم منطقه سیستان بازدید کردند.

همچنین در این بازدید برنامه ریزی لازم برای عملیاتی شدن حفر چاه های جدید و جذب سرمایه گذار بخش خصوصی  جهت ایجاد واحد‌های شیرین سازی و تولید آب شرب بسته بندی انجام گرفت.

چهره سیستان و بلوچستان در آینده نزدیک تغییر خواهد کرد

استاندار سیستان و بلوچستان نیز در حاشیه انعقاد تفاهمنامه مشترک با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در خصوص پیشرفت منطقه‌ای سیستان و بلوچستان اظهار داشت: ما قطعاً می توانیم از روشهای مختلف آب منطقه سیستان و شهر زاهدان را تامین کنیم بنابراین ما در تامین آب مشکلی نخواهیم داشت.

کرمی افزود: در حال حاضر  ۱۵۰ همت نیاز به بودجه داریم تا پروژه‌های نیمه تمام استان سیستان و بلوچستان به پایان برسد.

وی ادامه داد: در حوزه تجارت، معادن، کشاورزی، شیلات و سرمایه‌گذاری استان اقدامات زیادی صورت گرفته اما باید تلاش بیشتری صورت گیرد تا در حوزه‌های مختلف از ظرفیت‌های فراوان موجود در استان استفاده شود.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: شرایط مساعدی در استان وجود دارد اما با همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی باید شتاب بیشتری در کاهش محرومیت استان داده شود.

پایان پیام/3139

منبع: فارس
شناسه خبر: 1371039

مهمترین اخبار ایران و جهان: