نیوز سیتی!
25 تیر 1402 - 15:14

هدرروی ۴۰ میلیون متر مکعب آب در کهگیلویه و بویراحمد

مدیر دفتر شبکه توزیع آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: سال گذشته در این استان ۴۰ میلیون متر مکعب آب هدر رفت که باید تدبیری کرد.

ولی الله عنبری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج‌ اظهار داشت: سال گذشته 70 میلیون متر مکعب اب در سطح استان تولید داشتیم که 30 میلیون مصرف توسط مشترکان مصرف و 40 میلیون هدر رفته است که در صورت ادامه این روند با توجه به افزایش جمعیت در برخی مناطق با چالش جدی کمبود آب روبه‌رو خواهیم شد.

وی عنوان کرد: آب هدر‌رفته شرب بوده که بخش زیادی از آن توسط مشترکان غیر مجاز مصارف کشاورزی و دامداری داشته است و به نوعی با این تخلف مشترکان غیر مجاز حقوق مشترکان قانونمند نیز تضییع شده است.

عنبری از شناسایی دو هزار انشغاب غیر مجاز در سه ماهه اول امسال خبر داد و افزود: برای متخلفان تشکیل پرونده و به دستگاه قضایی معرفی شده‌اند که بدون شک با آنان بدون مصلحت اندیشی و اغماض برخورد خواهد شد.

مدیر دفتر شبکه توزیع آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: انشعابات غیر مجاز سبب آلودگی آب و کاهش طول عمر شبکه توزیع آب نیز می‌شود که تلاش برای کاهش این معضل علاوه بر تامین آب پایدار، حقوق سایر مشترکان را نیز حفظ می‌کند.

عنبری تعدد انشعاب‌های غیرمجاز آب اصلی‌ترین چالش پیش روی آبفای استان دانست و افزود: با توجه به فصل گرما و افزایش میزان مصرف آب باید سعی کنیم در روند تامین آب آشامیدنی شهروندان، کمترین خللی ایجاد شود.

وی بیان کرد: تیم‌های گشت ویژه تخلفات آب در سطح شهر‌ها برای جمع‌آوری انشعابات غیرمجاز تشکیل و ساماندهی شده و البته برای رفع مشکل، نیازمند همکاری هرچه بیشتر دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ها هستیم چرا که موضوع سرقت آب و انشعابات غیرمجاز به معضلی فراگیر در برخی شهر‌های استان تبدیل شده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1363783

مهمترین اخبار ایران و جهان: