نیوز سیتی!
26 تیر 1402 - 09:00

پلمب دفاتر املاک بدون پروانه و متخلف خراسان‌شمالی در دستور کار قرار گرفت

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: واحدهای صنفی املاک بدون پروانه کسب در سطح استان باید ساماندهی شوند و تا زمان اخذ مجوز اجازه فعالیت ندارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، مهدی رشیدی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی در کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات با اشاره به ایجاد کارگروه که از ابتکارات دولت مردمی است، اظهار کرد: برای اولین بار کارگروهی ایجاد شده که به مشکلات املاک مسکونی و تجاری و مستاجر می پردازد. 

وی با تاکید بر مسئولیت حقوقی که املاک دارند گفت: واحدهای صنفی املاک بدون پروانه کسب در سطح استان باید ساماندهی شوند و تا زمان اخذ مجوز اجازه فعالیت ندارند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی در خصوص گشت نظارتی کنترل بازار افزود: گشت مشترک با اولویت تمرکز بر املاک و اجاره بهاء اقدام لازم را انجام داده و درخصوص بازرسی های انجام شده راستی آزمایی صورت گیرد.

وی خواستار بازرسی دقیق و هدفمند و ثبت آن در سامانه سادا شد و افزود: اقدامات انجام شده و تاثیرات آن باید مورد واکاوی و پایش قرار گیرد که مشخص شود چقدر در کاهش قیمتها اثر بخش بوده و منتج به نتیجه شده است. 

گفتنی است در این جلسه شناسایی و کنترل خانه های خالی برای جلسه بعد در دستور کار قرار گرفت و شهرداری با همکاری دستگاههای خدمات رسان مکلف به انجام آن شد همچنین به کنترل فضای مجازی،استفاده دفاتر املاک از قراردادهای دارای هولوگرام و جلوگیری ازقراردادهای دستی تاکید شد.

پایان پیام/آ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1364939

مهمترین اخبار ایران و جهان: