نیوز سیتی!
03 مرداد 1402 - 23:15

کینه دشمن از عملکرد افتخار آمیز نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان

زاهدان- فرمانده نیروی انتظامی کشور، گفت: عملکرد افتخار آمیز نیروهای انتظامی در تأمین امنیت استان منجر به کینه دشمنان شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار احمدرضا رادان در ادامه سفر به زاهدان، در دیدار با نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، هدف از این سفر را عرض خداقوت و خسته نباشید خدمت غیور مردان تأمین امنیت و نیز بررسی حوادث و اتفاقات اخیر استان بیان و افزود: در حملات اخیر گروهک به نقاط مختلف استان نیروهای انتظامی به خوبی عمل کرده و خوش درخشیدند که این امر موجب افزایش روحیه نیروها شد.

وی اظهار کرد: عملکرد افتخارآمیز نیروهای انتظامی در تأمین امنیت استان منجر به کینه دشمنان شده و برای همین هست، که این روزها نیروی انتظامی هدف حملات دشمن قرار گرفته است.

رادان ادامه داد: در شرایط فعلی وضعیت استان مطلوب است اما همچنان جای کار وجود دارد و باید برای رسیدن به وضعیت بهتر تلاش کنیم.

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: ما تنها نباید منتظر ورود گروهک و سپس دفاع در برابر آن‌ها باشیم بلکه آنها باید منتظر حملات سخت ما باشند.

طرفداری از حقیقت و عدالت عامل تقویت سرمایه اجتماعی فراجا

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: نیروی انتظامی به طور عملی نشان دهد که طرفدار حق، حقیقت و عدالت است که در این صورت سرمایه اجتماعی آن نیز تقویت خواهد شد.

آیت‌الله مصطفی محامی ضمن عرض تسلیت ایام شهادت امام حسین (ع) و شهدای تأمین امنیت استان، افزود: تنوع و گستردگی خدمات انتظامی آن هم در استان پهناور سیستان و بلوچستان و ایفای نقش ویژه در تأمین امنیت جای تقدیر و تشکر دارد.

امام جمعه زاهدان افزود: برای دستیابی به وضعیت مطلوب در استان همچنان جای کار داشته و در این راستا، نیازمند تقویت و پشتیبانی مادی، لجستیکی و نیز پشتیبانی معنوی و تقویت روحیه نیروهای انتظامی در استان هستیم.

محامی بر لزوم ارائه آموزش‌های نظامی و بالا بردن توان دفاعی برای تأمین امنیت شد و اظهار کرد: تقویت ایمان، اعتقاد، اخلاق و بالا بردن جنبه‌های انگیزشی نیز کلید عمده بسیاری از مشکلات و برگ برنده ما در دوران دفاع مقدس بود از این لحاظ که در آن دوران ما با کمبود نیرو و تجهیزات روبرو بودیم اما آنچه مایه قوت نیروهای ما بود جنبه‌های ایمانی و انگیزه الهی بود که حاضر بودند تا آخرین قطره خون ایستادگی کنند و این روحیه در هر یک از شهدای پاسگاه مزه‌سر هنگ مرزی سراوان وجود داشت که این چنین دلیری و رشادت به خرج دادند.

وی خواستار رعایت حقوق، حرمت و کرامت مردم در بخش‌های مختلف انتظامی شد و بیان کرد: تقویت پایگاه اجتماعی انتظامی یک سرمایه ارزشمند است چرا که وقتی دستگاهی این حجم از خدمات را به مردم ارائه کند جای تأسف دارد که برخی از مردم آن را از خود ندانند که چنین چیزی حاکی از یک حالت روحی و جنبه روانی است و این امر زمانی تحقق می‌یابد که مردم احساس کنند نیروی انتظامی طرفدار حق، حقیقت و عدالت است و این را به طور عملی نشان دهد که در این صورت سرمایه اجتماعی آن نیز تقویت خواهد شد.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: سیستان و بلوچستان دارای فضای قومی، طایفه‌ای، مذهبی و از طرفی یک استان مرزی و دروازه ورود گروهک‌ها به داخل کشور است و باید توجه داشته باشیم که اگر سیستان و بلوچستان نا امن شود امنیت کل کشور تحت تأثیر قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به ویژگی‌های استان سیستان و بلوچستان هر یک از نیروهای بومی و غیربومی برای خدمت در استان نیازمند آموزش و آشنایی با ویژگی‌ها و فضای استان هستند تا شیوه تعاملات با مردم را بیاموزند.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: اگر ارائه چنین آموزش‌هایی به نیروها صورت می‌گرفت و با قوت مدیریت، نظارت و کنترل بیشتر همراه بود برخی از اتفاقاتی که در استان رخ داده و آسیب‌هایی هم در پی داشته قابل پیشگیری و جمع کردن بود چنانچه که در گذشته و در برخی از موارد با تدبیر صورت گرفته اوضاع کنترل و از ایجاد حوادث جلوگیری صورت گرفته بود.

آیت‌الله محامی بر لزوم حفظ سلامت دستگاه تاکید کرد و گفت: همه دستگاه‌های اجرایی، قضائی، نظامی، انتظامی و امنیتی باید حفظ سلامت نیروهای خود را در دستور کار داشته باشند چرا که در سیستان و بلوچستان زمینه وسوسه و فساد وجود دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1403739

مهمترین اخبار ایران و جهان: