نیوز سیتی!
28 آذر 1401 - 11:25

دفن شهید گمنام در قطب صنعتی شهرکرد همزمان با سالگرد شهادت «حاج قاسم»

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری با اشاره به دفن 5 شهید گمنام در استان گفت: یکی از شهدای گمنام در منظریه و یک شهید همزمان با سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در قطب صنعتی شهرکرد دفن می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، منوچهر ذوالفقاری صبح امروز در نشست خبری با بیان اینکه ۴۳ یادمان با ۱۲۳ شهید گمنام در استان وجود دارد، گفت: ۱۵ الی ۱۶ منطقه درخواست دریافت شهید داشتند اما به علت محدودیت‌ها تنها توانستیم ۵ شهید گمنام را به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) به استان دعوت کنیم که این استقبال بالا نشان‌دهنده عشق مردم به شهداست.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری افزود: این شهدا از ۱۷ تا ۳۰ سال سن دارند که ۳ شهید در سال ۶۷ و در شلمچه، یک شهید در عملیات خیبر در جزایر مجنون و یک شهید نیز در عملیات رمضان در شرق بصره تفحص شده است.

وی ادامه داد: این شهدا در منطقه بازفت کوهرنگ، منطقه ریگ شهرستان لردگان، شهر پردنجان در شهرستان فارسان و ۲ شهید نیز در شهرستان شهرکرد به خاک سپرده می‌شود.

ذوالفقاری بیان داشت: ۲۹ آذرماه مراسم استقبال شهدا در فرودگاه شهرکرد آغاز می‌شود و تا روز شهادت در مراسمات مختلف استان حضور می‌یابند و در نهایت روز ۶ دی‌ماه همزمان با سراسر کشور از ساعت ۹:۳۰ از میدان ۱۲ محرم به سمت امامزادگان شهرکرد تشییع و خاکسپاری خواهند شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان توضیح داد: یکی از شهدای گمنام شهرکرد در منظریه همزمان با دیگر شهدا و یک شهید در قطب صنعتی در ۱۳ دی‌ماه همزمان با سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی دفن خواهد شد.

وی به اجرای پویش «خوش آمدی قهرمان در فضای مجازی» اشاره کرد و گفت: شام‌ غریبان حضرت زهرا(س)، زنگ لاله‌های سرخ در مدارس، وداع با شهدا، ویژه برنامه شهادت سردار دل‌ها و ... از جمله مراسماتی است که با حضور شهدا در سراسر استان برگزار می‌شود.

ذوالفقاری با بیان اینکه نقطه‌یابی و مکان‌ دفن شهدا قبل از ورود شهدا توسط تیم‌های کارگروه تهران و کمیته استانداری بررسی می‌شود، افزود: قطب صنعتی ۸ هزار نفر جمعیت اعم از کارگر و دانشجو دارد و این منطقه از مکان‌های مذهبی حتی مسجد محروم است لذا این نقطه در اولویت قرار گرفت تا به دنبال دفن شهدا مسجدی نیز در این مکان احداث شود.

وی در پایان گفت: شرط پذیرش شهید در این پنج نقطه تکمیل زیرساخت‌ها تا ۵۰ درصد است که تنها پردنجان این شرط را اجرا کرده و دیگر نقاط مستندات از جذب اعتبارات را ارائه داده‌اند و به محض مساعد شدن هوا عملیات ساخت و ساز را آغاز می‌کنند.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۶

منبع: فارس
شناسه خبر: 919483

مهمترین اخبار ایران و جهان: