نیوز سیتی!
27 آذر 1401 - 14:41

فینال جام جهانی قطر| دوئل مسی - امباپه؛ جذاب مثل قهرمانی

فینال جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در کنار جذابیت‌هایی که برای هر دو تیم و هواداران دارد، صحنه تقابل ستارگان دو تیم برای کسب عناوین انفرادی هم هست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم‌های ملی فوتبال آرژانتین و فرانسه در حالی از ساعت 18:30 امشب (یکشنبه - به وقت تهران) در دیدار فینال جام جهانی 2022 قطر و در ورزشگاه لوسیل به مصاف هم می‌روند که نگاه‌ها در این بازی حساس به دو ستاره این دو تیم یعنی لیونل مسی و کیلیان امباپه دوخته شده است. مسی 35 ساله که گفته می‌شود این آخرین تجربه حضور او در تاریخ این رقابت‌ها خواهد بود، به دنبال پایانی خوش در بیست‌ودومین دوره جام جهانی است اما او برای این کار باید بر هم‌‌تیمی باشگاهی‌اش یعنی امباپه و یاران او غلبه کند.

مسی که تا به اینجای تورنمنت پنج گل‌ به ثمر رسانده است، صدر جدول گلزنان را با کیلیان امباپه شریک است و هر دوی آنها در بازی امشب نه‌ تنها به دنبال کمک به تیم‌های خود برای کسب جام قهرمانی بوده، بلکه به دنبال کسب جایزه کفش طلای این رقابت‌ها نیز هستند. بسیاری بر این باورند که امباپه 23 ساله در مقایسه با 23 سالگی مسی آمار بهتری را از خود برجای گذاشته است. کیلیان در سن 19 سالگی بود که با فرانسه قهرمان جام جهانی 2018 روسیه شد، عنوانی که مسی هنوز در 35 سالگی به آن دست نیافته و امیدوار است در بازی امشب این طلسم را بشکند.

در سوی دیگر اما لیونل هفت بار توپ طلای «فرانس فوتبال» را به دست آورده و چهار قهرمانی در لیگ قهرمانان را تجربه کرده، دو موردی که امباپه هنوز به آنها دست پیدا نکرده است. سایت «ترنسفر مارکت» در گزارشی با مقایسه عملکرد این دو ستاره در سن 23 سالگی از برتری خفیف امباپه از حیث تأثیرگذاری در زمین و کسب عناوین تیمی خبر داده است.

شبکه تلویزیونی «اسکای اسپورتس» هم مقایسه‌ای از عملکرد مسی و امباپه در تاریخ رقابت‌های جام جهانی منتشر کرده که به شرح زیر است:

تعداد بازی: مسی (25)، امباپه (13)
گل‌ زده: مسی (11)، امباپه (9)
پاس‌گل: مسی (8)، امباپه (2)
میانگین گل‌زده به دقیقه: مسی (هر 199 دقیقه یک گل)، امباپه (هر 112 دقیقه یک گل)
جام قهرمانی: مسی (صفر) و امباپه (یک)

جام جهانی 2022 قطر , جام جهانی قطر , تیم ملی فوتبال فرانسه , تیم ملی فوتبال آرژانتین , لیونل مسی , کیلیان امباپه ,

مسی و امباپه امشب قصد دارند با یک تیر دو نشان بزنند و آن کسب جام قهرمانی و کفش توپ طلا خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 917983

مهمترین اخبار ایران و جهان: