نیوز سیتی!
20 آذر 1401 - 21:32

حیات یک ملت بر مبنای میزان پژوهش و فناوری است

خرم‌آباد- نماینده ولی‌فقیه در لرستان تاکید کرد: حیات یک ملت، بر مبنای میزان پژوهش و فناوری است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی امروز یکشنبه در آئین تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر لرستان، اظهار داشت: پژوهشگران و فناوران، سرمایه‌های ارزشمند ایران اسلامی هستند.

وی، مفاهیم قرآن کریم را تصدیق‌کننده این موضوع دانست که انسان همواره باید روحیه تحقیق و پژوهش برای رسیدن به حقیقت داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان، تحقیق و پژوهش واقعی را یک کار سخت دانست و ادامه داد: به همین علت است که کمیت و کیفیت پژوهش در یک جامعه نشان می‌دهد آیا آن جامعه به پیشرفت رسیده است یا نه؟

حجت الاسلام شاهرخی، از متغیرها و شاخص‌های پیشرفت یک کشور را میزان پیشرفت، تحقیق و فناوری در آن کشور دانست.

وی، تاکید کرد: اگر ملتی اهل تحقیق و پژوهش نباشد به سوی تباهی و نابودی خواهد رفت.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اهداف انقلاب اسلامی، مفهوم استقلال را که مردم در انقلاب فریاد زدند منطبق با تلاش ملت برای تحقیق و پژوهش دانست.

حجت الاسلام شاهرخی، سه واژه‌ی علوم، تحقیقات و فناوری را واژه‌هایی دانست که هدایت‌گر جامعه از تولید علم به تجاری‌سازی و ثروت، هستند.

وی، پژوهش را راهگشای تولید دانش و تولید ثروت در جامعه دانست و آن را نه هزینه‌کردن، بلکه سرمایه‌گذاری برای پیشرفت جامعه، تعریف کرد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان، پژوهش و تحقیقات را در این مسیر، خواهان شد که بتواند مشکلات جامعه را رفع کند و کاربردی باشد.

شاهرخی، اهمیت هفته پژوهش و فناوری را تا حدی دانست که این هفته در جامعه باید هم‌تراز با «عید» باشد و مردم، همچون عید، هفته پژوهش و فناوری را گرامی و پاس بدارند؛ زیرا حیات یک ملت، بر مبنای میزان پژوهش و فناوری است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 905083

مهمترین اخبار ایران و جهان: