نیوز سیتی!
23 آذر 1401 - 17:20

مشاوره‌های پیش از ازدواج به صورت استانی تدوین شود

زنجان-نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: مشاوره‌های پیش از ازدواج می‌تواند به صورت استانی تدوین و ارائه شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علی خاتمی ظهر چهارشنبه در همایش ملی جوانی جمعیت در استان گفت: واقع بینانه باید گفت قفل فرزندآوری در جامعه صرفاً مشکل اقتصادی نیست.

وی ابراز داشت: بحث فکری، فرهنگی و نگرشی را هم در بر می‌گیرد و در گذشته خطاهایی در این زمینه صورت گرفت و متاسفانه یکی از ویژگی‌های جامعه ما این است که همیشه به دنبال مقصر می‌گردیم.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: مشاوره‌های پیش از ازدواج می‌تواند به صورت استانی تدوین و ارائه شود.

خاتمی تاکید کرد: باید جامعه شناساسان، روانشناسان و اساتید مشاوره در این خصوص با جدیت وارد میدان عمل شوند.

وی گفت: اتحاد و همبستگی کلید حل مشکلات و موانع پیش روی کشور است و طی چند سال گذشته مقام معظم رهبری، آژیر خطر پیری جمعیت را برای مسوولان و متولیان امر کشور به صدا در آوردند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان، با بیان اینکه اسلام نسبت به ازدواج اهمیت زیادی داده است و هیچ تصمیمی نزد پروردگار محبوب تر از ازدواج نیت، تصریح کرد: تصور می‌کنیم وقتی مقصر مساله پیدا شد، تمامی مشکلات برطرف می‌شود. پ

خاتمی گفت: در حال حاضر محققان کشورمان می‌گویند تا رسیدن به بحران پیری در کشور ۶ سال بیشتر فرصت نداریم که این موضع قطعی و علمی است.

وی یاد آورشد: بخشی از موضوع جوانی جمعیت به حوزه متولیان امر در حوزه سلامت و بخش دیگری به قوانین و مقررات مربوط است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان ادامه داد: بحث مشاوره‌های پیش از ازدواج اهمیت زیادی دارد که باید جدی گرفته شود چون ۱۲ ساعت جلسه تعیین شده، کارآیی لازم را ندارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 910983

مهمترین اخبار ایران و جهان: