نیوز سیتی!
19 آذر 1401 - 14:31

اجرای بیش از 5000 کیلومتر فیبرنوری در کردستان/سرمایه‌گذاری 5.7 هزار میلیارد ریالی مخابرات در استان

مدیر مخابرات منطقه کردستان از سرمایه‌گذاری پنج هزار و۷۳۰ میلیارد ریالی مخابرات استان برای اجرای پروژه‌های فیبرنوری خبر داد و گفت: با این اقدام شاهد ارتقا و رضایتمندی مشتریان خانگی و کلان از کیفیت سرویس‌های مخابراتی هستیم.

آزاد حکمت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با اشاره به اینکه فیبرنوری یکی از بسترهای امن در حوزه تلفن ثابت بشمار می‌رود، اظهار داشت: اجرای پروژه و کابل‌کشی فیبرنوری در نقاط شهری و روستایی بر اساس استانداردهای موجود، از استراتژی‌های منطقه در راستای توسعه پایدار و کاهش آسیب‌های احتمالی به سیستم‌های مخابراتی است. 

وی با اشاره به اینکه مخابرات منطقه کردستان در زمینه ارائه خدمات با کیفیت و نوین به مشتریان توسعه فیبرنوری را در دستور کار خود قرار داده است، اظهار داشت: در حال حاضر پنج هزار و ۵۶ کیلومتر فیبرنوری اجرا شده که در این حوزه به عنوان استان پیشرو، عملکرد مطلوبی داریم. 

وی گفت: در حال حاضر چهارهزار و ۲۱۵ کیلومتر فیبرنوری در نقاط روستایی و۸۴۱ کیلومتردر نقاط شهری و بین شهری در کردستان اجرا شده است. 

مدیر مخابرات منطقه کردستان با اعلام اینکه برای اجرای پروژه کابل‌کشی فیبرنوری و تامین تجهیزات، سرمایه‌گذاری لازم در نقاط روستایی به منظور برقراری عدالت اجتماعی در ارائه خدمات مخابراتی صورت گرفته است، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۹۵ کیلومتر فیبرنوری با سرمایه‌گذاری۱۰۰ میلیارد ریال در نقاط روستایی استان اجرا شده است. 

حکمت با بیان اینکه از سیاست‌های مخابرات منطقه، گام نهادن در مسیر اقتصاد مقاومتی است، ادامه داد: استفاده و بهره‌گیری از فناوری فیبرنوری راهکاری برای مرتفع کردن محدودیت‌های موجود است که با حذف کابل‌های مسی هم شاهد ارتقا سطح کیفی خدمات مبتنی بر این فناوری هستیم و هم به لحاظ اقتصادی اقدامات مثمرثمری صورت می‌گیرد. 

وی یادآور شد: توسعه و عمران شهری، افزایش تقاضای اینترنت پرسرعت خانگی، ساخت‌وسازهای جدید در راستای سیاست‌های مسکن و شهرسازی، ضرورت توسعه زیرساخت‌های ارتباطی مورد نیاز جوامع شهری و روستایی، به صورت محسوسی نشان می‌دهد که استفاده از بستر فیبرنوری و مزایای آن می‌تواند در برآورده کردن تقاضای مشتریان مخابراتی منطقه نقش بسزایی داشته باشد. 

مدیر مخابرات منطقه کردستان بیان کرد: فیبرنوری رشته‌ای از تارهای بسیار نازک شیشه‌ای است که به منظور ارسال امواج نوری در مسافت‌های طولانی از آن استفاده می‌شود. 

حکمت افزایش پهنای باند برای ارسال سریع‌تر اطلاعات بر بستر امن و مطمئن، افزایش کیفیت خدمات و سرویس‌های مخابراتی را از جمله مزایای فیبرنوری دانست. 
انتهای پیام/2330/70

منبع: فارس
شناسه خبر: 903483

مهمترین اخبار ایران و جهان: