نیوز سیتی!
30 فروردین 1402 - 21:24

اعتبارات جدول ۱۷ چگونه توزیع شد؟/ کلاهکج:قصد نامزدی در انتخابات را ندارم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: اعتبارات جدول ۱۷ در راستای عدالت فرهنگی توزیع می‌شود.

رضا کلاهکج مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، اظهار کرد: اعتبارات معروف به جدول ۱۷ حمایت از موسسات غیردولتی در بهمن ۱۴۰۱ به استان‌ها ابلاغ شد و در راستای گسترش عدالت فرهنگی، از طریق فراخوان به اطلاع مردم و موسسات فرهنگی رسید.

وی افزود: ۲۳۳ طرح از ۱۸ شهرستان خوزستان به ارزش ۱۳۶ میلیارد تومان به دبیرخانه رسید و طرح‌ها توسط ۱۵ داور تخصصی معرفی شده از سوی اداره کل ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات و حوزه علمیه، بررسی و اعتبار سنجی شدند.

وی بیان کرد: ناظران بر اساس آیین نامه ابلاغ شده از تهران شامل امام جمعه، مدیرکل تبلیغات اسلامی، مدیر حوزه علمیه استان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، نماینده سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و نماینده مجمع نمایندگان خوزستان به عنوان اعضای کمیته هستند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مبلغ اختصاص داده شده در قالب این جدول را هفت میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: این اعتبارات بر اساس شاخص جمعیت در سراسر کشور توزیع شده است.

وی گفت: اداره کل ارشاد دبیر کمیته و اداره کل تبلیغات اسلامی ناظر است؛ این اعتبارات در حساب ارشاد است و دبیرخانه آن را برعهده دارد اما مسوولیت خاصی ندارد؛ فقط طرح‌ها را دریافت، آماده و تحویل داوران می‌دهد.

کلاهکج در واکنش به لیست اعتبارات ۱۲ میلیارد تومانی تخصیص داده شده به موسسات فرهنگی نیز گفت: این لیست متعلق به مربوط به قبل از من است اما بودجه‌اش در دوره مدیریت من تامین شد و من فقط امضا کردم.

وی درخصوص شایعات استفاده از اعتبارات فرهنگی در راستای اهداف انتخاباتی، گفت: اگر از بیرون اهداف دیگری در دل آنها است من اطلاعی ندارم؛ چون من که موسسات را نمیشناسم اگر از بیرون هدفمند کسی چنین کاری کرده من مطلع نیستم و فقط دبیر‌ هستم.

مدیرکل ارشاد خوزستان افزود: دبیر نمی‌داند موسسات اهداف انتخاباتی دارند یا وابسته به فلان کاندیدا هستند چون من خودم قصد نامزدی در انتخابات مجلس را ندارم از مجموعه ما در این طرح هم کسی قصد نامزد شدن ندارد که بخواهد این اعتبارات را در این راستا بدهد.

وی عنوان کرد: از اعضای کمیته یا وابستگان آنها هم من اطلاع ندارم کسی بخواهد کاندیدا شود اما چون کسی که طرح‌ها را در استان تحویل می‌گیرد خودش بازرس وزیر ارشاد است همه کسانی که این خبر را می‌خوانند و اطلاعی در این خصوص دارند می‌توانند به او مراجعه کنند.

وی در خصوص دستور استاندار خوزستان به رعایت عدالت در بین موسسات فرهنگی، گفت: این دستور استاندار هیچ ارتباطی با ارشاد ندارد و موسسات از ادارات مختلفی مجوز می‌گیرند؛ سال گذشته شهرستان‌ها در اعتبارات جدول ۱۷ دیده نشدند اما امسال ۱۸ شهرستان درحال دریافت بودجه هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس، بودجه جدول ۱۷ در راستای حمایت از طرح های حوزه کاهش آسیب های اجتماعی و ایجاد فضای مناسب در جهت تقویت روحیه نشاط و تعالی در جامعه به موسسات غیر دولتی اختصاص پیدا می‌کند.

انتشار لیست پرداخت اعتبارات جدول ۱۷ در سال گذشته به مبلغ ۱۲ میلیارد تومان با انتقاد فعالان فرهنگی از اداره کل ارشاد همراه بود؛ عدم پرداخت اعتبارات به صورت عادلانه، هدفمند و کارشناسی از جمله موارد مطرح شده از سوی منتقدان بوده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1160739

مهمترین اخبار ایران و جهان: