نیوز سیتی!
22 فروردین 1402 - 16:03

حمایت کرمانشاهیان از بیش از ۱۵۰۰۰ نفر در طرح اکرام ایتام و محسنین

کرمانشاه- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کرمانشاه از حمایت کرمانشاهیان از بالغ بر ۱۵ هزار نفر در طرح اکرام ایتام و محسنین خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، پیمان ترکمانه ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات کمیته امداد استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: تعداد ۸۰ هزار و ۱۱۴ خانواده به تعداد ۱۶۹ هزار و ۷۷۸ نفر در استان کرمانشاه مورد حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

وی با اشاره به مبالغ پرداختی در ۱۲ ماه سال ۱۴۰۱ به افراد تحت پوشش، افزود: تمامی خانواده‌های نیازمند بدون سرپرست و دارای سرپرست ناتوان از دهک یک تا دهک سه مشمول حمایت هستند که مجموع پرداختی‌های انحام شده در سال گذشته ۷۰۰ میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه تصریح کرد: پرداخت مستمری‌ها به خانواده‌های نیازمند تحت پوشش کمیته امداد از خانواده یک نفره با پرداخت پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان آغاز و تا خانواده‌های پنج نفره به بالا با پرداخت ۱۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان ادامه خواهد داشت.

ترکمانه ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده مقرر شده که در سال ۱۴۰۲ افزایش ۴۰ درصدی مسمتری به افرادی تحت حمایت کمیته امداد را داشته باشیم.

وی در ادامه تاکید کرد: یکی از بخش‌های کمیته امداد که با هدف تقویت احساس نوع هم دوستی دنبال می‌شود توجه به امر ایتام و محسنین است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: ایتام به افرادی گفته می‌شود که پدری به عنوان سرپرست خانواده نداشته و محسنین نیز به افرادی گفته می‌شود که پدر به عنوان سرپرست خانواده در قید حیات بوده اما توان تأمین نیاز خانواده و فرزندان را ندارد.

ترکمانه با اشاره به تعداد حامیان ایتام و محسنین در استان کرمانشاه، گفت: ۳۳ هزار و ۹۱۷ حامی در این حوزه در استان کرمانشاه حضور دارند که این تعداد از ۱۵ هزار و ۲۳۰ فرزند حمایت می‌کنند.

وی به متوسطه کمک‌های انجام شده در سال ۱۴۰۱ به ایتام تاکید و مطرح کرد: سرانه کمک‌های انجام شده به ایتام به ازای هر فرد ۹۸۲ هزار تومان و متوسط کمک‌های صورت گرفته به محسنین برای هر فرد ۱۷۳ هزار تومان گزارش شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کرمانشاه بیان کرد: مجموعه کمک‌های پرداختی حامیان به ایتام و محسنین در سال گذشته مبلغ ۸۲.۴ میلیارد تومان بوده است که با توجه به پایین بودن کمک‌های محسنین نسبت به پرداختی‌های انجام شده به ایتام نیازمند همکاری بیشتر حامیان خواهیم بود.

ترکمانه تاکید کرد: در سال ۱۴۰۲ برنامه‌های و پویش‌هایی در نظر گرفته شده که راه‌اندازی پویش کلی هر ایرانی حامی یک یتیم در استان و کشور در حال تبلیغ است که امیدواریم در شب‌های قدر میز جذب حامی بیشتری برای ایتام داشته باشیم که تاکنون نیز بی از یک هزار و ۲۰ نفر برای حمایت از این افراد ثبت‌نام کرده‌اند.

وی در بخش دیگر از سخنان خود به دریافت بیمه تأمین اجتماعی به افراد نیازمند مورد حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره)، یادآور شد: بخشی از خدمات بیمه تأمین اجتماعی استان کرمانشاه مربوط به حوزه زنان سرپرست خانواده که بین ۴۵ تا ۵۵ سال است.

وی در پایان افزود: تعداد یک هزار و ۸۹۶ خانواده تحت پوشش کمیته امداد از طریق این ارگان مشمول بیمه تأمین اجتماعی شده‌اند که مبلغ پرداختی این بیمه در سال ۱۴۰۱ حدود ۹.۶ میلیارد تومان بوده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1141339

مهمترین اخبار ایران و جهان: