نیوز سیتی!
15 اردیبهشت 1402 - 14:41

دری: اتحاد کشورهای اسلامی جبهه مستحکمی در برابر اسرائیل است

امام جمعه اراک گفت: اتحاد کشورهای اسلامی می‌تواند جبهه مستحکمی در برابر اسرائیل ایجاد کند که قطعا تعامل هرچه بیشتر کشورها در این زمینه نقش موثری دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اراک اظهار کرد: در هفته گذشته شاهد سفر رییس جمهور عراق به ایران و سفر رئیس جمهور کشورمان به سوریه بودیم که این سفرها می‌تواند برکات ارزشمندی به همراه داشته باشد.

وی تصریح کرد: اتحاد کشورهای اسلامی می‌تواند جبهه مستحکمی در برابر اسرائیل ایجاد کند که قطعا تعامل هرچه بیشتر کشورها در این زمینه نقش موثری دارد.

امام جمعه اراک با بیان اینکه نباید اجازه داد آمریکایی‌ها در عراق و حتی منطقه حضور داشته باشند، افزود: تشکیل یک جبهه اسلامی با همکاری ایران، عربستان، لبنان، عراق و سوریه تمامی نقشه‌ها و توطئه‌های منطقه و حاشیه خلیج فارس را خنثی خواهد کرد.

دری نجف آبادی بیان کرد: برخی کشورها تلاش داشتند با باز کردن پای رژیم اسرائیل به منطقه توطئه‌های خود را پیش ببرند که با همفکری کشورهای اسلامی این توطئه‌ها خنثی و نقش بر آب می‌شود.

وی در ادامه ضمن گرامیداشت هفته معلم بر اهمیت نقش معلمان در تربیت نسل آینده تاکید کرد و گفت: نقش و جایگاه معلمان را به خوبی می‌توان در فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار با این قشر درک کرد.

امام جمعه اراک با اشاره به اینکه آموزش و پرورش گنجینه واقعی علم و دانش است، افزود: معلمان باید به درستی گنجینه علم و دانش را در اختیار آینده سازان این مملکت قرار دهند.

دری همچنین خواستار رعایت عدالت در مدیریت شهری شد و اظهار کرد:  خدمات شهری باید به صورت عادلانه در تمامی مناطق شهرها توزیع شود.

وی تصریح کرد: در سال جاری بودجه شهرداری به ۲۵ هزار میلیارد ریال رسیده است که این بودجه باید به درستی در مسیر توسعه و پیشرفت شهرها و روستاهای کشور و استان هزینه شود.

به گزارش فارس اشاره به هفته هلال احمر از دیگر محورهای سخنرانی خطیب جمعه اراک بود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1190339

مهمترین اخبار ایران و جهان: