نیوز سیتی!
15 اردیبهشت 1402 - 16:40

قرار گرفتن تریبون نماز جمعه برای بیان مطالبات فرهنگیان و کارگران

همدان- امام جمعه همدان گفت: تریبون نماز جمعه را در اختیار فرهنگیان و کارگران برای مطالبات به حق خود قرار خواهیم داد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته همدان اظهار کرد: اسلام به تولید حداکثری توصیه دارد و کار را یک ارزش و کارگر را فردی ارزشمند می‌داند.

وی افزود: کار کردن و تولید و به طور کلی فعالیت اقتصادی داشتن برای درآمد بیشتر و رفاه خانواده، توصیه اسلام است.

امام جمعه همدان تصریح کرد: معنا ندارد روند طبیعی جامعه به نحوی باشد که افراد با کمک گرفتن از دیگران زندگی خود را سپری کنند.

آیت‌الله شعبانی خاطرنشان کرد: شغل تنها پشت میز نشینی و دریافت حقوق ثابت از دیگری نیست و لازم است فردی که روزی خانه در دست اوست، به دنبال تولید بیشتر باشد.

وی با بیان اینکه ثروت عزت ایجاد می‌کند و بیکاری موجب ذلت است، بیان کرد: دولت باید بستر را برای تولید کنندگان فراهم کند، چرا که تصمیم غلط اقتصادی مسئولی می‌تواند سرمایه یک جوان را به باد بدهد.

وی ادامه داد: اگر عرصه اقتصادی قابل پیش بینی نباشد، همانند بورس در سال‌های گذشته، هدر رفت سرمایه صورت می‌گیرد.

امام جمعه همدان گفت: سفر رئیس جمهور به سوریه می‌تواند روابط اقتصادی بین جمهوری اسلامی با کشورهای منطقه را تسهیل بخشد.

آیت‌الله شعبانی با اشاره به اینکه امروز عظمت کار شهدای مدافع حرم به خوبی خودش را نشان می‌دهد، افزود: جلسات مطالبه‌گری در سطح استان باید با منطق از سوی دو طرف همراه باشد و اجازه ندهیم به سمت حاشیه برود.

وی ادامه داد: در این جلسات مسئولان با منطق جواب دهند و مطالبه‌گران نیز بر اساس قوائد مطالبه‌گری، سوال بپرسند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه جامعه برای ارتقا تمدنی و ارتقا فرهنگ، نیازمند قدردانی از فرهنگیان است، اضافه کرد: تریبون نماز جمعه را در اختیار فرهنگیان و کارگران برای مطالبات به حق خود قرار خواهیم داد.

وی تصریح کرد: این تریبون تنها مختص به مسئولان برای ارائه گزارش نیست، بلکه تریبون نماز جمعه بهترین بستر است تا این اقشار زحمت کش، دغدغه‌ها و مطالبات خود را مطرح کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1190439

مهمترین اخبار ایران و جهان: