نیوز سیتی!
13 اردیبهشت 1402 - 22:47

توسعه صنایع تبدیلی نقش ویژه ای در اشتغال زایی کردستانی ها دارد

سنندج- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان گفت: یکی از قطب های کشاورزی و معدنی کشور هستیم و توسعه صنایع تبدیلی در این دو حوزه می تواند نقش ویژه ای در اشتغال زایی کردستانی ها داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان ازهاری روز چهارشنبه در جلسه بررسی نرخ بیکاری و راهکارهای توسعه اقتصادی و افزایش اشتغال و بهره‌گیری از فرصت‌های موجود در استان، اظهار کرد: هدف از تشکیل این جلسه تبیین مبانی نظری طرح نیروی کار در استان است.

وی افزود: در کردستان عمده شاغلین کارگران فصلی هستند که ارتباط تنگاتنگی با اعتبارات عمرانی دارند.

وی به برنامه‌ریزی برای اجرای طرح نیروی کار بر اساس سرشماری نفوس و مسکن در استان اشاره کرد و گفت: توسعه کشت گلخانه‌ای و صنایع تبدیلی کشاورزی باید مدنظر قرار گیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان اعلام کرد: طرح ایجاد زنجیره فولاد در استان کردستان با ۴۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذار در حال انجام است که با تحقق این مهم شاهد اشتغال زایی چند هزار نفری برای جوانان جویای کار استان خواهیم بود.

ازهاری با اشاره به تکمیل زنجیره تولید گوشت مرغ در استان اظهار داشت: باید ظرفیت‌های حوزه کشاورزی استان برای توسعه اشتغال مورد توجه قرار گیرد و توسعه صنایع تبدیلی در این حوزه در اولویت باشد.

وی از پرداخت ۱۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۸ در سطح استان خبر داد و گفت: این روند حمایتی با مشارکت دستگاه‌های مختلف اجرایی استان در حال اجراست.

مسعود سالمی معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: بر اساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵، استان کردستان یک میلیون و ۶۰۳ هزار و ۱۱ نفر جمعیت دارد و ۴۷۴ هزار نفر یعنی ۳۰ درصد جمعیت استان، شاغل است.

وی افزود: جمعیت بیکار استان بر اساس آخرین سرشماری، ۹۲ هزار و ۴۵۳ نفر معادل ۶ درصد جمعیت است.

سالمی خاطرنشان کرد: بر این اساس، ۲۴۳ هزار نفر از جمعیت استان محصل و ۴۳۸ هزار نفر نیز زنان خانه‌دار هستند.

فرزاد پیشکاری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان نیز تعهد ایجاد اشتغال در سال گذشته را ۳۳ هزار و ۵۱۳ مورد عنوان کرد و گفت: خوشبختانه در سامانه رصد ۴۴ هزار و ۳۳۲ نفر ثبت شده و کردستان در زمینه ثبت شغل در این سامانه، رتبه ۶ کشور را به دست آورده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1186939

مهمترین اخبار ایران و جهان: